وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شهرستان الیگودرز از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های گردشگری، صنعتی و دامداری برخوردار است.
کد خبر: ۹۱۲۰۱۲۳
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمد شریعتمداری امروز در آئین کلنگ‌زنی احداث کارخانه لاستیک‌سارزی این شهرستان اظهار کرد: استان لرستان امروز و در دوره ساخت و ساز و سازندگی هر روز قدم‌های عمیق‌تری را با سرعت بیشتر برمی‌دارد.

وی عنوان کرد: الیگودرز یکی از شهرستان‎های مهم لرستان است که از ظرفیت‌های بالایی در حوزه‌های دامداری، گردشگری و صنعتی برخوردار است.

وزیر کار بیان کرد: یک مرکز 2 هزار راسی گاو گوشتی و شیرده در الیگودرز که تولید بالغ بر 25 هزار تن شیر محصول فعالیت این مجموعه بزرگ پیشرفته صنعتی شیر است، امروز فعالیت خود را آغاز می‌کند که افتتاح آن گام خوبی در جهت ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در حوزه خدمات است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه حداقل بالغ بر 2500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد مراکزی مانند پروژه بزرگ گاوداری الیگودرز نیاز است، بیان کرد: ارزش این پروزه بالغ بر 3 هزار میلیارد سرمایه‌گذاری در این منطقه برآورد می‌شود که رشد اقتصادی قابل قبولی را برای استان لرستان رقم می‌زند، البته روند توسعه همه جانبه الیگودرز ادامه می‌یابد.

وی تاکید کرد: ظرفیت موجود در حوزه دامداری در الیگودرز این امکان را برای ما فراهم می‌کند که در آینده برای تاسیس واحدهای جدید دامداری با ظرفیت‌های بالاتر فکر کنیم و در صورتیکه مطالعات کارشناسی به پایان رسیده و امکانات فراهم شود، با جلب مشارکت بخش‌های غیر دولتی امکان تاسیس واحدهای دامداری را در منطقه خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان الیگودرز اشاره و تاکید کرد: سد حوضیان که در جریان سفر رییس جمهور مقدمات احداث آن فراهم و خوبی برایش منظور شد، بخش قابل ملاحظه‌ای از سد آماده فعالیت‌های گردشگری است.

شریعتمداری ادامه داد: از این رو امروز فعالیت اجرایی مجموعه گردشگری حوضیان را آغاز می‎کنیم و امید می‌رود با تلاش مسوولان محلی و ملی در آینده نه چندان دور شاهد ساخت زیربناهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد مراکز اقامتی دیگر فراهم شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های حوزه صنعتی شهرستان الیگودرز گفت: امروز کلنگ کارخانه تولید لاستیک بارز در این شهرستان به زمین زده شد که با افتتاح آن در پیک ظرفیت به رقم‌های بالای تولید لاستیک در این واحد به ویژه در بخش تولید لاستیک سنگین کامیونی و اتوبوسی که امروز ما یکی از واردکنندگان بزرگ آن هستیم، خواهیم رسید.

وزیر کار اظهار کرد: با اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذری تامین اجتماعی شستا اعلام این طرح در الیگودرز با مشارکت سازمان گسترش صنایع ایران آغاز کند و امید است در بازه زمانی 4 ساله پروژه به بهره‌برداری برسد.

وزیر کار ادامه داد: قرار است سازمان‌های مربوط به بازنشستگان و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از سایت بنگاه‌داری فاصله بگیرند و فعالیت‌های اقتصادی مشارکتی داشته باشند.

شریعتمداری در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه لاستیک‌سازی خرم‌آباد و نیاز به پیگیری و اجرای آن گفت: در وزارت کار هم به دنبال آن پروژه خواهم بود، البته قدم‌های اولیه خوبی برداشته شده اما به دلیل تغییرات نرخ ارز روند اجرای پروژه کند شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات