خبرهای داغ:
امام جمعه همدان گفت: برای رهایی از جنگ اقتصادی باید مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی داشت.
کد خبر: ۹۱۲۰۱۹۲
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷

رهایی از جنگ اقتصادی نیازمند مدیریت جهادی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهر ضمن دعوت خود و دیگران به تقوا اظهار داشت: پیغمبر(ص) اولین خطبه خود را بعد از هجرت در شهر مدینه فرمودند و واجبات و مسائل نمازجمعه بعد از آن شکل گرفت.

وی افزود: دعوت به تقوا و ریشه توصیه‌های اخلاقی و دیگر مسائلی که در نمازجمعه مطرح می‌شوند، به خطبه‌های پیامبر اسلام(ص) بر می‌گردد.

امام جمعه همدان عنوان کرد: اولین سخن پیامبر(ص) در این خطبه حمد و سپاس پروردگا رعالم بود و دومین نکته اینکه نمازجمعه محل تجلی توحید الهی و وحدت است؛ که تمام ائمه جمعه از اول انقلاب تاکنون در خطبه‌های نمازجمعه توحید، نبوت و امامت را فریاد زدند.

وی با بیان اینه سومین توصیه پیامبر(ص) ترغیب مسلمانان به توجه به ابدیت بود، گفت: اگر مسلمانی بخواهد برادر مسلمان خود را به ابدیت ترغیب کند باید او را به تقوا سفارش کند.

شعبانی تصریح کرد: نکته دیگری که پیامبر(ص) فرمودند این بود که توجه کنید به آنچه خداوند شما را به آن توجه داده است؛ یعنی حواستان به خودتان باشد.

وی با بیان اینکه از دیگر نکات خطبه پیامبر(ص) این بود که اگر می‌خواهید خداوند چیزی را برای شما ماندگار کند با خداوند صداقت داشته باشید، اظهار داشت: مردم باید به دنیای خود توجه داشته باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نگاه اسلام به اقتصاد مثبت است و تعبیر قرآن به معیشت مردم، فضل است، گفت: نگاه قرآن به ثروت نگاه مثبتی است و اسلام، قرآن و انقلابی که برآمده از آنها است به معیشت مردم توجه دارد.

وی تأکید کرد: برای رهایی از جنگ اقتصادی باید مدیریت جهادی و تلاش شبانه‌روزی داشت.

شعبانی با بیان اینکه مشکلات و گرفتاری‌هایی که در جامعه و در مسائل اقتصادی است نباید باعث جدایی شما از معنویت شود، ابراز داشت: گاه مشکلات مادی باعث جدایی انسان از معنویت می‌شود.

وی با اشاره به برکات ماه رجب عنوان کرد: در روایات آمده است که اول ماه رجب حضرت نوح سوار بر کشتی نجات شد و آنان که با او سوار شدند نجات یافتند و آنان که سوار نشدند به هلاکت رسیدند و تقوای الهی همین سوار شدن به این کشتی است.

وی افزود: کسی که می‌خواهد به سفینه نجات سوار شود و به طناب آویخته خدا چنگ بزند باید به دنبال حضرت علی ابن ابیطالب(ع) حرکت کند چرا که حضرت علی(ع) حبل الله و عروة الوثقی است که ما را به ملکوت خدا می‌رساند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از چیزهایی که خداوند از ما خواسته است برگشت سالم به ملکوت است، اضافه کرد: خداوند امانتی که به این عالم فرستاد، سالم فرستاد و برای بازگشت سالم باید تمسک به حضرت علی بن ابیطالب(ع) کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: اولین نکته در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب که هوشمندانه، با عمق فراوان و دقت نوشته شده این است که باید از نگاه سطحی به آن پرهیز شود.

شعبانی عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید به صورت جدی مورد توجه جوانان ما قرار گیرد و نخبگان حوزوی و دانشگاهی ورود پیدا کنند و برنامه‌های اجرایی و عملیاتی آن را تداعی و فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید مطالعات عمیق در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب صورت گیرد، ابراز داشت: ما 40 سال جلو آمدیم و امروز پرچم انقلاب به دست جوانان است.

امام جمعه همدان گفت: انقلاب اسلامی با خون دل خوردن‌ها و زحمات فراوان به دست ما رسیده و امروز نوبت ما است که این پرچم را در دست بگیریم.

وی با بیان اینکه ما در جبهه حق قرار داریم، بیان کرد: مقابله حق و باطل از زمان هابیل و قابیل وجود داشته و تاکنون ادامه دارد و امروز ما پرچم انقلاب را در دست داریم تا به دست صاحبش برسانیم.

شعبانی با اشاره به اینکه استان همدان با مردم حزب الله و نخبگان حوزوی و دانشگاهی با تمام قدرت این مسیر را ادامه خواهد داد، گفت: از مسئولانی که امروز حضور دارند درخواست می‌کنیم سلام و پیام مردم همدان را به خدمت مقام معظم رهبری برسانند و اینکه جوانان انقلابی این استان منویات ایشان را به پیش خواهند برد.

وی با بیان اینکه مردم هیچ‌گاه بر سر دو راهی گیر نخواهند کرد، یادآور شد: مردم مسیر حق را با بصیرت و شناخت فرصت‌ها و تهدیدها و دشمن‌شناسی به پیش خواهند برد.

امام جمعه همدان با اشاره به جایگاه نهاد نماز جمعه عنوان کرد: این جایگاه با تقدس شروع شده با پیامبر(ص) و در زمان ائمه(ع) نیز با تقدس ادامه داشته اما انقلابی است و باید تقدس آن حفظ شود.

وی با اشاره به سه محور مهم که نمازجمعه باید برنامه‌ریزی کرده و به آنها توجه کند، گفت: یکی از این محورها حفظ ارزش‌های اسلامی است.

شعبانی با بیان اینکه مسئله نظام مقدس اسلامی است از دیگر محورها است، افزود: سومین محور که باید توجه شود، مردم هستند، مردم ولی نعمت ما بوده و مسئولین خادم مردم هستند.

وی با بیان ایکه اسلام، نظام و مردم سه محور اصلی نمازجمعه است که باید توجه شود، تأکید کرد: ما بالاترین تعامل را با مسئولین در راستای اهداف اسلامی و شتاب دادن به حرکت اسلامی و انقلابی و رسیدگی به مشکلات مردم خواهیم داشت.

امام جمعه همدان رهبری با اشاره به تعریف مقام معظم رهبری از مردم استان همدان گفت: ایشان استان همدان را ظهور و  بروز جهاد و شهادت و علم و عرفان و بسیار متدین می‌دانند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات