خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شاهرود با تشکر از مسئولین در عدم مجوز بهره‌برداری مجدد معدن تاش به اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف یکی از دستاوردهای چهل سالگی انقلاب است که علاوه بر زمینه‌های سیاسی اجتماعی، عامل ترویج و تبلیغ معنویت در جامعه است.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۰۰
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه، ضمن بیان اینکه از مسئولانی که اجازه بهره‌برداری مجدد معدن بوکسیت تاش در قله شاهوار شاهرود را ندادند، قدردان هستیم، اظهار کرد: ما خواهان این موضوع هستیم که منافع مردم درباره این معدن مخرب تأمین شود.
وی با بیان اینکه آینده مردم شاهرود در قبال معدن تاش در معرض آسیب قرار داده شده است و این امر می‌بایست مدیریت شود، افزود: فعلاً مسئولان ما مقابل ادامه کار این معدن ایستاده‌اند از سوی دیگر اگر سفره‌های زیر زمینی و توان منطقه را در مسیر آسیب قرار دهد باید اصلاح شود و اگر قابل اصلاح نیست باید با مقررات قانونی با این معدن در دل شاهوار، برخورد شود.
امام جمعه موقت شاهرود در دیگر بخش سخنان خود با بیان اینکه اعتکاف یکی از دستاوردهای چهل سالگی انقلاب است، بیان کرد: این فریضه علاوه بر زمینه‌های سیاسی اجتماعی، عامل ترویج و تبلیغ معنویت در جامعه است.
عبداللهیان با بیان اینکه میانگین سنی شرکت کنندگان اعتکاف در شاهرود بین ۱۵ تا ۲۵ است، گفت: استقبال خوب جوانان از این آئین معنوی جای خرسندی دارد.
وی افزود: روز اول اعتکاف، ۲۹ اسفند سال جاری است اما با وجود این تقارن امیدواریم خانواده‌ها فرزندان خود را برای حضور در این مراسم تشویق کنند تا جوانان ما امسال با کنار گذاشتن دل مشغولی‌های دنیویی، در آستانه بهار، خود را بهتر بشناسد چرا که اعتکاف این فرصت را فراهم می‌کنند.
امام جمعه موقت شاهرود در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان، با قابل تأمل خواندن این بیانات، تاکید کرد: آیا به جز امدادهای غیبی می‌توان این شخصیت را تحلیل کرد آیا کسانی که در دانشگاه‌ها درس می‌خوانند می‌توانند چنین تحقیقی ارائه دهند؟
عبداللهیان با طرح این پرسش که در مواجه با مشکلات و چالش‌هایی که کشور با آن مواجه می‌شود چه برخوردی باید پیش رو گرفت؟ اظهار کرد: در ابتدا برخورد فعالانه نه منفعلانه در برابر مشکلات مهم است لذا نباید دست روی دست گذاشت.
وی افزود: در مواجهه با مشکلات دومین اصل، داشتن طرح و برنامه است همچنین سومین گام امیدواری برای رفع مشکلات و چهارم شجاعت در ایستادگی خواهد بود از سوی دیگر باید در نظر داشت که نگاه دور اندیشانه و آینده نگری می‌تواند برنامه ریزی در راستای رفع مشکلات را تسهیل کند.
امام جمعه موقت شاهرود در ادامه به سفر رئیس جمهور سوریه به ایران و همچنین سفر دکتر روحانی به عراق اشاره کرد و گفت: ایران امروز مقتدرانه در منطقه ایفای نقش می‌کند.
عبداللهیان بیان کرد: اعطای بالاترین نشان کشور به سردار قاسم سلیمانی به معنای پیروزی جبهه مقاومت در برابر دشمنان داخلی و بیرونی است و از سوی دیگر نکته پیروزمندانه برای ایران استقبال جدی و رسمی از رئیس جمهور است در حالی که مقامات آمریکایی مجبور هستند بدون اطلاع و آگاهی و بدون استقبال رسمی به عراق سفر کنند لذا این امر نشان می‌دهد که در میدان مقاومت توانسته‌ایم دشمن را وادار به عقب‌نشینی کنیم و لذا عربستان که از تروریست پشتیبانی کرد به هیچ کجا نرسید.
وی افزود: جبهه مقاومت پیروز و با قدرت می‌تواند شکست مفتضحانه را به آمریکا و اروپا تحمیل کند و این مهم از هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی است که خوب صحنه را مدیریت می‌کند.
امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه نوروز دارای ویژگی‌هایی است که پیوند بین آن و اعتقادات اسلامی را می‌سازد، اظهار کرد: نوروز باعث همبستگی خانوادگی می‌شود همچنین نوعی وحدت بین امت را پدید می‌آورد همچنین فرصتی برای کنار گذاشتن کدورت‌ها است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها