مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله در گفتگو با «بسیج»:
حجت الاسلام رضوی راد گفت: راهیان نور میراث گرانبهایی است که اگر بخواهیم مثالی برای آن بزنیم این حرکت به مثابه همان حرکت حضرت زینب(س) بعد از حادثه کربلا است.
کد خبر: ۹۱۲۰۲۲۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸

حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج ؛ با تبریک ایام ماه رجب و با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال گفت: هر سال در ایام مختلف سال به ویژه در نوروز سال جدید مردم ایران به شکل های مختلف، مشتاقانه حرکت راهیان نور را انجام می دهند و از مناطق عملیاتی دفاع مقدس در غرب و جنوب کشور بازدید می‌کنند.

وی افزود: راهیان نور یک حرکت فرهنگی دامنه دار است و مردم می خواهند به این وسیله به نسل جوان کشور و همچنین نسل های آینده بگویند که در یک مقطعی در مقابل تمام توطئه ها و خرابکاری های دشمنان ایستاده و از ناموس مردم و وطن جانانه دفاع شده است و این خود به نوعی تجدید خاطره است.

حجت الاسلام رضوی راد با تأکید بر ضرورت انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید گفت: نسل امروز و آینده دوران دفاع مقدس را ندیده اند و راهیان نور این زمینه را برای آشنایی با مسائل و ارزش های دفاع مقدس فراهم می کند.

وی ادامه داد: وقتی که به مناطق مرزی و جنوب کشور سفر می کنند و یادمان های شهدا و ایثارگری های رزمندگان را از نزدیک می بینند؛ فداکاری ها و مجاهدت های جوان را احساس می کنند با نحوه مقاومت و دفاع آنها آشنا می شوند که این خود یک آموزش است که تعلیم این مهم تنها در قالب راهیان نور میسر است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: حرکت راهیان نور مورد تأیید مقام معظم رهبری است؛ لذا می طلبد این حرکت ادامه پیدا کند تا مفاهیم بزرگی چون ایثارگری، از خودگذشتگی، در راه خدا فداکاری کردن، گذشتن از جان و مادیات را به نسل جدید انتقال دهیم.

وی افزود: راهیان نور میراث گرانبهایی است که اگر بخواهیم مثالی برای آن بزنیم این حرکت به مثابه همان حرکت حضرت زینب(س) بعد از حادثه کربلا است؛ ایشان از زمان اسارت تا پایان عمر مبارک شان به شیوه های مختلف کربلا را زنده نگه داشتند و یاد شهدا و ایثارگری های آنها را گرامیداشتند و با همین کار علیه دستگاه پلید بنی امیه قیام کردند.

حجت الاسلام رضوی راد با اشاره به این حرکت ماندگار حضرت زینب(س) گفت: امروز رسالتی که ما بر عهده داریم همانند حرکت حضرت زینب(س) است؛ با تعداد 220 هزار شهید انقلاب اسلامی، لازم است این راه پر ارزش شهدا را با اقتدار ادامه دهیم و یکی از مهمترین راه های آن همین اردوهای راهیان نور است و ما باید رسالت زینبی را به انجام برسانیم.

وی افزود: رسالتی که ما در قبال شهدا انجام می دهیم تکمیل کننده رشادت ها و مجاهدت های شهدا است و قطعا این حرکت تأثیرگذار است. کما اینکه تاکنون هم تأثیرات خود را در صحنه های مختلف انقلاب گذاشته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به مجاهدت های شهدای مدافع حرم گفت: مجاهدت ها و ایثارگری های جوانان مدافع حرم، نتیجه همین حرکت هایی چون راهیان نور است و زمانی که آمریکا، آل سعود و اسرائیل از داعش حمایت کردند و سوریه و عراق را اشغال کردند از همین بطن جامعه، آمادگی خود را به شکل عملیاتی اعلام کردند که نمونه آن شهید حججی است.

حجت الاسلام رضوی راد ادامه داد: اینها همان رویش های انقلاب است که در همین کارهای فرهنگی تأثیرگذار مثل یادواره های شهدا و آشنایی با سیره های شهدا شکل گرفته اند. نمونه دیگر از همین رویش ها، حضور جهادی در مناطق محروم است که خود به خود نسل انقلابی برای کشور ایجاد می کنند و اگر بخواهیم جامعه ما انقلابی بماند و به آرمان های خود برسد، استمرار این حرکت های فرهنگی مهم است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد: یکی از مواردی که در برخی وصیت نامه شهدا وجود دارد این است که شهدا بیان می کردند تا جامعه شهید ندهد به آگاهی نمی رسد و این واقعیت است که خون شهید به جامعه آگاهی می بخشد و سازنده برای کشور است و هزاران نفر را رویش می دهد و جهت مثبت به آن منتقل می کند.

وی در همین خصوص تأکید داشت: هرچقدر ما یاد شهدا را گرامی بداریم، به بالندگی و رشد جامعه کمک کرده‌ایم؛ تقویت اردوهای راهیان نور خدمت به جامعه محسوب می شود و به آن روحیه جهادی می دهد.

حجت الاسلام رضوی راد اظهار داشت: متأسفانه امروز در برخی از مناطق کشور مظاهر دنیاگرایی وجود دارد و راه مقابله با معضلاتی چون تجمل گرایی، خود محوری ها، ضد ارزش هایی که به علت غفلت مسئولین ایجاد شده اند  و اشرافی گری ها، برگشت به سیره شهدا و برنامه های معنوی چون راهیان نور است. و در حقیقت راهکار عملیاتی برای مقابله با مفاسد است.

وی افزود: یکی از راه های تبیین سیره شهدا، اردوهای راهیان نور است که هم خودمان و هم دیگران را با شهدا مأنوس می کند و به حول قوه الهی هرسال این حرکت باشکوه تر می شود و دلیل آن مردمی بودن آن است و اگر مسئولین از این اردوها و حرکت های فرهنگی حمایت کنند در جهت پیشرفت کشور گام برداشته‌اند و اگر هم حمایت نکنند بدانند که این حرکت متوقف نخواهد شد و قطعا ادامه دار خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که شهدایی که در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی جانفشانی کردند، در ادامه راه و ارزش های شهدای کربلا بوده اند و از عاشورا الهام گرفته‌اند؛ لذا همانطوری که کربلا با برگزاری مراسمات با شکوه محرم ادامه پیدا کرده است راه شهدا و نام و سیره آنها استمرار پیدا می کند و باعث تحول در جامعه خواهد شد.

 

ارسال نظرات