خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: ایام نوروزفرصت مناسبی است تا با استفاده از نوآوری و خلاقیت در ترویج فرهنگ کتابخوانی در شهرستان گام برداریم.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۰۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
نوروز فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، رضا مهدیان در نشست فرهنگی با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اظهار کرد: نوروز ٩٨ می‌تواند فرصت مناسبی باشد تا با برگزاری برنامه‌هایی مانند اهدا کتاب به مسافران نوروزی، اهدا کتاب به رانندگانی که کمترین تخلف را داشته اند، اهدا کتاب نویسندگان بومی به بازدیدکنندگان از اماکن تفریحی و تاریخی شهرستان، برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح شهر و... گامی در راستای ارتقا فرهنگ عمومی شهرستان برداریم.
وی با اشاره به تاثیر کتاب بر بهبود زندگی افزود: برای ورود کتاب به خانواده‌ها باید از روش‌های نو و خلاقانه بهره‌مند شویم تا بتوانیم با نهادینه کردن خواندن کتاب به عنوان بخشی از رفتار روزانه، آن را به سبد فرهنگی خانواده‌ها وارد کنیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن خواندن کتاب به یک فعالیت روزانه تبدیل شود رشد و پیشرفت چشمگیری در تمامی زمینه‌ها خواهد داشت و فرهنگ آن نیز توسعه و ارتقا پیدا می‌کند.
در ادامه این گفتگو سید ابراهیم موسوی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز گفت: برای ایام نوروز ١٣٩٨ برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است که در سطح شهر اجرا خواهد شد.
وی افزود: لیگ کتابخوان، یکی از موفق‌ترین برنامه‌ها درخصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نوجوانان بود که با استقبال گسترده‌ای در شهرستان شاهرود توسط اداره کتابخانه‌های عمومی با همکاری آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها