رزمایش بزرگ پهپاد‌های تهاجمی - رزمی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام " الی بیت المقدس یک" در منطقه عمومی خلیج فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۱۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: در این رزمایش برای نخستین بار ۵۰ فروند هواپیمای بدون سرنشین تهاجمی ۱۷۰ RQ ایرانی همراه با تعدادی دیگر از پهپاد‌های تهاجمی و رزمی شرکت کردند.
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده افزود: در این رزمایش که برای اولین بار با حضور این شمار از پهپاد‌ها در ایران و کشور‌های منطقه برگزار شد، پهپاد‌ها همزمان در عملیات تهاجمی - رزمی، با حمله به اهداف از پیش تعیین شده در فاصله بیش از هزار کیلومتری در جزیره بنی فاروربا دقت بالا مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.
وی افزود: با طلوع قدرت هوایی جدید کشور در رزمایش الی بیت المقدس یک، نیروی هوافضای سپاه صاحب بزرگترین ناوگان پهپاد بمب افکن تهاجمی منطقه شد.
سردار حاجی زاده گفت: همه فناوری‌های توسعه این پهپاد‌ها در مرکز تحقیقات و سازمان خودکفایی این نیرو طراحی، تولید و عملیاتی شده است.
وی افزود: در سایه تدابیر و منویات حکیمانه و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز دارنده بزرگترین ناوگان هواپیمای بدون سرنشین بمب افکن تهاجمی در منطقه است.
سردار حاجی زاده گفت: یکی از ویژگی‌های این رزمایش قدرت طراحی و برنامه‌ریزی پرواز همزمان پهپاد‌ها در یک منطقه جغرافیایی بسیار کوچک است که طلوع یک قدرت هوایی جدید را در ایران اسلامی رقم زده است.
وی افزود: نیرو‌ها و پرنده‌های شرکت کننده در این رزمایش از یگان‌های پهپادی سپاه در استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان بودند.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به شرکت برخی پهپاد‌های مدل مشابه MQ۱ امریکایی در این رزمایش گفت: این اقدام سیلی محکمی به گوش استکبار است و به آن‌ها یادآوری می‌کند پول‌های گزافی که در منطقه هزینه می‌کنند، این نتایج را برای شما به بار می‌آورد.
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) نیز در این رزمایش گفت: امروز شاهد یکی از قوی‌ترین رزمایش‌های نیروی هوافضای سپاه با نام الی بیت المقدس بودیم.
سرلشکر غلامعلی رشید افزود: آمریکایی‌ها که وعده می‌دادند جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی برگزار نخواهد شد، با دیدن حضور ده‌ها میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن و مشارکت موفقیت آمیز ده‌ها پهپاد در منهدم کردن اهداف از پیش تعیین شده، باید احساس حقارت و شرمساری کنند.
جانشین فرمانده کل سپاه نیز اقدام و اراده نیروی هوافضای سپاه در قدرت‌نمایی امروز را تحسین کرد.
سردار حسین سلامی افزود: به رغم آمال و آرزو‌های پوچ و شیطانی آمریکا و دیگر بدخواهان ملت ایران، شاهد پرواز ده‌ها فروند پهپاد رزمی مدرن و پیشرفته بومی RQ ۱۷۰ ایرانی و پهپاد‌های تهاجمی - رزمی دیگر در یک رزمایش بزرگ و عملیات تهاجمی منحصربه‌فرد بودیم.
وی افزود: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب به اذن الله بر خود می‌بالد که در خط مقدم و طلایه دار تولید پهپاد‌های پیشرفته و مدرن با ویژگی کاملاً ایرانی و بومی در شرایط تحریم است.
سردار سلامی تاکید کرد: این پهپاد‌ها پدیده‌ای نوظهور در حوزه اقتدار دفاعی و صنعت نظامی کشور ما هستند که برای اولین بار و به صورت همزمان و تهاجمی در یک رزمایش افتخارآمیز در منطقه خلیج فارس به نمایش گذاشته می‌شوند.
ارسال نظرات