مردم روستاهای پرکوه ، تیتکن و سرتیتکن جگین بالا از توابع بخش مرکزی این شهرستان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۲۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی کشور خبرگزاری بسیج از هرمزگان، یاسر تمیمی،  در حاشیه این طرح واقع در مناطق کوهستانی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی جاسک با همکاری موسسه خیره رهروان خاتم الانبیاء ( ص ) و جمعیت هلال احمر جاسک به صورت یک کاروان یک روزه سلامت در قالب طرح ویزیت رایگان به مردم این سه روستا خدمات درمانی رایگان ارائه دادند.

وی، افزود: در این طرح درمانی، 4 نفر کادر پزشکی شامل متخصص داخلی، ماما، پرستار، بهداشت عمومی به ارزش 15 میلیون ریال به مردم روستاهای مذکور دارو و خدمات درمانی ارائه کردند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی جاسک، ادامه داد: در این طرح در مجموع 70 نفر ویزیت شدند که از این تعداد دو نفر کودک که بعلت نوعی بیماری پوستی شناسایی که جهت درمان به متخصص پوست معرفی شدند.

تمیمی، تصریح کرد: این نوع خدمت‌رسانی به دلیل عدم دسترسی مردم روستاها و محدودیت‌ها مالی که ریشه در فقر اقتصادی خانوارها دارد، معمولا مورد استقبال بخش قابل توجهی از مردمی قرار می‌گیرد که دسترسی به مراکز درمانی ثابت و دائم در شهرها برایشان دشوار است.

این مسؤول، یادآور شد: از ابتدای سال 97 تاکنون ، بیش از 15 اکیپ بسیج جامعه پزشکی به مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته اعزام شده که بیش از 100 میلیون ریال دارو رایگان و حدود یک میلیارد ریال خدمات پزشکی و درمانی به صورت خدمت در محل و اعزام به مراکز تخصصی دو استان تهران و مشهد صورت گرفته است.

گفتنی است، بیش از ۴۰ بسته شامل کفش و دمپایی توسط جمعیت هلال احمر جاسک بین مردم روستاهای یاد شده توزیع شد.

ارسال نظرات