مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ،از مشارکت 7.7میلیارد تومانی مردم استان از طریق 25مرکز نیکوکاری دراستان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۳۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، هدایت صفری هدف از ایجاد این مراکز را ترویج و توسعه فرهنگ انفاق، احسان، نیکوکاری و وهم افزایی در اقدامات نیکوکارانه عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از حضور، تخصص و مهارت خیران، تشکیل شبکه‌های محلی، صنفی و تخصصی، ایجاد ارتباط مناسب و منطقی بین نیازهای نیازمندان و توانمندی مردم از اهداف دیگر ایجاد مراکز نیکوکاری است.

وی از جمع‌آوری 7 میلیارد و 763میلیون تومان کمک‌های مردمی از طریق مراکز نیکوکاری خبر داد و گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان از این میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده به‌صورت نقدی، والباقی به‌صورت کالایی است که از طریق این مراکز به نیازمندان همان محل پرداخت‌شده، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد رشد داشته است.

صفری بابیان اینکه کمیته امداد هیچ‌گونه دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری نداشته و فقط نقش نظارتی دارد، تأکید کرد: فعالیت این مراکز با مدیریت مردم و خیرین، با محوریت مساجد و زیر نظر این نهاد انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان یادآور شد: راه‌اندازی مراکز نیکوکاری و واگذاری امور به مردم نقش مؤثری در تسریع کمک به نیازمندان و محرومان جامعه دارد.

صفری با اشاره به اینکه در حال حاضر 25 مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد و نظارت کمیته امداد در استان زنجان فعالیت می‌کنند،گفت: 5 مرکز نیکوکاری  در شهرستانهای خدابنده ، ابهر وزنجان ویک مرکز نیز در تیپ 216زرهی زنجان درایام الله دهه مبارک  به این مراکز افزوده شد.

مدیر کل کمیته امداداستان زنجان در پایان گفت: واگذاری کارها به مردم با محوریت مساجد و رویکرد فقرزدایی باعث بالا رفتن نرخ شتاب خدمات‌رسانی به نیازمندان وکاهش مراجعات به امدادمی شود.

ارسال نظرات