فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده گفت:کاروان های راهیان نور به یک منبع عظیم تولید معنویت، بازشناسی هویت اسلامی - انقلابی تبدیل شده و فرصتی برای خودسازی نسل جوان وانقلابی است.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۴۰
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،رسول اکبری با اشاره به این که راهیان نور حرکتی جهادی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، اظهار داشت: نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کرده و بدانند که برای آسایش و امنیت امروز آنها زحمات زیادی کشیده شده و آنان میراث دار دستاوردهای حضرت امام (ره) و شهدای والا مقام این کشور هستند.

وی با اشاره به استقبال گسترده جوانان و نوجوانان برای حضور در اردوهای معنوی راهیان نور تصریح کرد: اجرای برنامه عظیم و تاثیرگذار راهیان نور در سال های پس از دفاع مقدس، زمینه مساعدی فراهم آورده تا مردم و به ویژه  نسل جوان بیش از پیش با حماسه های ماندگار دوران دفاع مقدس از نزدیک آشنا شوند.

اکبری تاکید کرد: بنابراین به این وسیله مردم باید بیش از پیش قدردان نظام مقدس اسلامی و خون های مطهر شهیدان  باشند.

فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده با تاکید بر این که ما امروز امنیت و آسایش و پیشرفت خود را مدیون شهدا و امام شهیدان هستیم، گفت: اگر امروز ایران اسلامی نه فقط در منطقه که در جهان نقش محوری و کلیدی دارد و طلایه‌دار جبهه ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم به شمار می‌رود، به لطف رشادت‌های شهدا و راهنمایی مقام معظم رهبری و عنایت و توجه ویژه پروردگار متعال به این مردم به برکت وحدت و اسلام خواهی آنان است.

وی با تأکید بر اهمیت آشنایی جوانان با حماسه آفرینی رزمندگان در جبهه‌های جنگ تحمیلی، اظهارداشت: نسل‌های آینده باید به معنای واقعی مفهوم دفاع مقدس را درک کنند و آگاه باشند که اگر می خواهند در دنیای امروز سعادتمند و سرافراز باشند، باید در همه شرایط حافظ آرمان های مقدس شهیدان انقلاب و دفاع مقدس باشند.

اکبری با بیان اینکه اردوی راهیان نور نقش مؤثری در نشان دادن ایمان رزمندگان به نسل‌های آینده انقلاب دارد، افزود: نباید تنها به برگزاری اردوهای راهیان نور اکتفا کرد، بلکه باید راه‌های ترویج فرهنگ دفاع مقدس را شناسایی و آن را در سطوح مختلف برای مردم اجرا کرد.

فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده تصریح کرد: به لطف الهی در طول بیش از دو دهه از پایان جنگ کاروان‌های راهیان نور به یک منبع عظیم تولید معنویت، بازشناسی هویت اسلامی- انقلابی  و فرصتی برای خودسازی انقلابی نسل سوم انقلاب اسلامی تبدیل شده که امروز همه ی مردم به دستاوردهای آن اذعان دارند.

اکبری بیان کرد: برنامه عظیم و معنوی راهیان نور فرصتی بزرگ و استرات‍ژیک برای نظام اسلامی به وجود آورده  تا بتواند با آشنا کردن جوانان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، تداوم انقلاب و دستیابی به افق های پیش روی آن را هموار کند.

وی به برخی از مهم ترین دستاوردهای اردوی راهیان نور اشاره کرد و گفت: از جمله برکات و دستاوردهای اردوی راهیان نور در سال‌های اخیر می‌توان به مواردی چون آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با رزمندگان دفاع مقدس و شهدای عزیز به عنوان بندگان برگزیده خدای متعال، آشنایی با آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و احساس تعلق مضاعف به آن‌ها، هویت بخشی و بازشناسی هویت اصیل اسلامی و انقلابی، دشمن شناسی و شناخت جنایات استکبار جهانی علیه ملت ایران ،تقویت خشم انقلابی علیه دشمنان و رشد و تقویت معنویت و آموزه های اخلاقی در جامعه اشاره کرد.

اکبری افزود: نباید از برکاتی چون درس گیری و تجربه اندوزی از چگونگی مقاومت و مبارزه با دشمنان انقلاب اسلامی، رشد و تقویت روحیه جهادی در جامعه به عنوان پشتوانه تحول و تعالی انقلاب اسلامی و همچنین فراهم شدن زمینه و بستر مناسبی به منظور پاسخ به سوالات و رفع شبهات زائرین نسبت به دفاع مقدس و انقلاب اسلامی غفلت کرد.

وی با اشاره به لزوم ترویج روحیه مقاومت و جهاد در بین مردم گفت: یکی از بهترین راه‌های ترویج این روحیه حماسی و جهادی،‌ توجه عمیق به برنامه عظیم راهیان نور است که برکات و دستاوردهای فراوانی نیز به همراه داشته است.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس  هدایت‌گر امت ما در مسیر صراط مستقیم است، اظهار داشت: بدون تردید برنامه راهیان نور اگر با پررنگ کردن جنبه‌های محتوایی همراه باشد، می‌تواند تثبیت‌کننده گام‌های ملت ایران در ادامه مسیر نورانی انقلاب اسلامی باشد.

فرمانده سپاه ناحیه ی خدابنده  اظهار داشت: قرار گرفتن نسلی که جبهه و جنگ را ندیده در شرایط مکانی و فضای اخلاقی و معنوی جبهه‌هایی که قرارگاه بی قراران و میعادگاه مجاهدان مخلصی بودکه امنیت، عزت، شرافت و اقتدار را به ملت ما هدیه کرده‌اند، تاثیر زیادی در مخاطبان و مشاهدان خود بجا گذاشته و بی شک سبب انس نسل جدید با اسوه های نسل گذشته می شود.

اکبری با بیان این که شهدا به عنوان بندگان صالح خدا، واسطه فیض الهی به همه ما هستند، گفت: مردم با زیارت اماکن مطهر دفاع مقدس اصالت دینی خویش را بازیافته و هویت انقلابی و اجتماعی اش را بهتر از آنچه که تا کنون می‌اندیشیده اند، می‌سازند و این‌ها تنها بخشی از برکات راهیان نور است.

این مسئول  بیان کرد: اردوهای راهیان نور گامی موثر برای حفظ آثار و برکات گنجینه تمام نشدنی دفاع مقدس و همچنین حرکتی برای مقابله با هجمه نرم دشمنان علیه نسل جوان انقلاب است.

وی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مقطعی ماندگار و شگرف در تاریخ کشور و حتی جهان بود و انتقال فرهنگ و ارزش‌‌های والای این دفاع ارزشمند یکی از مهمترین موضوعاتی است که همواره باید مسئولان و متولیان امور فرهنگی توجه ویژه‌ ای به آن داشته باشند.

اکبری خاطرنشان کرد: به هر حال آشنایی با فرهنگ جهاد و شهادت لازمه رشد و تعالی فکری و معنوی جوانان است بنابراین باید با ترویج این فرهنگ، از ایجاد فاصله بین نسل های مختلف جلوگیری کرد.

ارسال نظرات