خبرهای داغ:
امام جمعه شیراز با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در دو مسجد نیوزلند، این حرکت را محکوم و اضافه کرد این مشکلات و مسائل جهان اسلام را به پیشگاه خداوند متعال شکایت می‌بریم.
کد خبر: ۹۱۲۰۳۸۵
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، حجت الاسلام لطف‌الله دژکام در خطبه اول آخرین نماز جمعه سال جاری با تاکید براینکه همه انسان‌ها به معنویت و تربیت و اخلاق نیازمند هستند، گفت: اما باید بدانیم کدام معنویت، کدام تربیت، کدام اخلاق، مدعی معنویت و اخلاق و تربیت زیاد است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسیر رسیدن به معنویت و اخلاق و تربیت متعالی، صراط مستقیم مورد تاکید دین اسلام و قرآن و اهل بیت است، گفت: هیچکس نمی‌تواند بگوید که بیش از امیرالمومنین(ع) هستی را شناخته است؛ مسیری را که ایشان نشان داده باید تبیین کرد؛ مسیری که آغاز، هدف و انجام انسان را مشخص می‌کند.

او با بیان اینکه این مطالب در بحث معرفت نظری مطرح می‌شود، تصریح کرد: همه باید به این مباحث نظری پای بند باشیم، نمی‌توان فقط مدعی بود که ما مباحث را مطرح کردیم حالا دیگران عمل کنند، هر فردی خودش باید ابتدا پایبند معنویت و اخلاق و تربیت باشد.

امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه امروز به دلیل مشکل ترافیک و دشواری تردد در مسیر رسیدن به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، نماز جمعه شیراز با تاخیر آغاز شد، بر لزوم توجه به ایجاد و گسترش دسترسی های مناسب به حرم مطهر تاکید و ابراز امیدواری کرد که با حمایت تمام مسئولان و همراهی همه دستگاه‌ها این مهم انجام شود.

دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز نیز گفت: خداوند به هر انسانی یک فرصت عطا می کند، ما در فرصتی که هستیم باید کارمان را درست انجام دهیم، درست بودن کار به این است که بدانیم ولی امر زمان از ما چه می خواهد.

امام جمعه شیراز با اشاره به قرار داشتن در شصت و چهارمین سالگرد رحلت مرجع ارزشمند و عالیقدر منطقه فارس، حضرت آیت الله العظمی سید نورالدین هاشمی، گفت: از ویژگی‌های این شخصیت بزرگ آن بود که دین را در همه ابعادش می خواست و دنبال اجرایی کردن آن در همه عرصه ها بود.

او با بیان اینکه بعضی فقط بعدی از ابعاد دین را مطالبه می‌کنند، گفت: بعضی دین را سکولار کرده و محدود می کنند، می گویند عبادت می خواهی داشته باشی، انجام بده، اما دین روش زندگی مردم است و باید در همه ابعاد زندگی جاری باشد.

امام جمعه شیراز دیگر مناسبت این ایام را درگذشت حاج اکبر شریعت اعلام و ضمن تسلیت این ضایعه، گفت: این مرد از ابتدا یک کار را درست انجام داد و آنهم این بود که برای امام حسین(ع) و شهدا خواند و دنیا و آخرتش هم درست شد.

دژکام با اشاره به این بیت شعر که؛ هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق- ثبت است بر جریده عالم دوام ما، گفت: هر کس کار را بر اساس خواسته ولی امر خود انجام داد، دنیا و آخرتش درست می شود، هرکس هم از ولی امر خود فاصله گرفت، ولو اینکه بگوید دارد کاری را انجام می دهد که دین خواسته، موفق نخواهد بود.

او با اشاره به اینکه در زمان امام حسن(ع) کسانی بودند که از امام انقلابی تر بودند، تاکید کرد: هر کس حرف امام حسن(ع) را شنید و عمل کرد، بهشتی و هرکس خواست از امام انقلابی تر باشد، کارش خراب شد.

دژکام با اشاره به کلامی از شهید خرازی که گفته بود، مهم نیست از اروند عبور کنیم مهم این است که حرف امام زمین نماند، گفت: ما به دنبال انجام وظیفه هستیم، دادن پیروزی کار خداوند است، هر وقت خواست پیروزی می دهد، ما باید ببینیم کار را درست انجام می دهیم یا خیر.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه سال 98 ممکن است دشمن تحریم های سنگین پیش بینی و اعمال کند، گفت: همه باید از همین الآن پاشنه‌ها را بکشیم تا پشت سر آقا حرکت کنیم و اجازه ندهیم حرف رهبرمان زمین بماند؛ باید همراه با رهبر انقلاب حرکت کرد نه قدمی عقب‌تر نه قدمی جلوتر.

دژکام با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع اعضای مجلس خبرگان رهبری، این مطالب را نگاهی جدید به مسائل جامعه دانست و گفت: باید صحبت‌های آقا را گوش کرده یا بخوانیم و تلاش ما این باشد که رفتار انقلابی را مطابق نظر ایشان تنظیم کنیم.

دژکام در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به عملیات تروریستی اخیر در دو مسجد نیوزلند، این حرکت را محکوم و اضافه کرد این مشکلات و مسائل جهان اسلام را به پیشگاه خداوند متعال شکایت می‌بریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها