خبرهای داغ:
رئیس فن بازار ایران در گرگان مطرح کرد :

سرمایه گذاری ۱۵۱ میلیاردی در مراکز فن بازار کشور

رئیس فن بازار ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار و ۵۷۲ محصول هایتک‎ توسط فن بازار ملی در کشور تولید می شود ، گفت : ۴۵ پروژه با سرمایه‎گذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در مراکز فن بازار کشور راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۱۲۰۴۲۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴
به گزارش سرویس بسیج علمی خبرگزاری بسیج از گلستان،  نوزدهمین فن بازار منطقه ای کشور با حضور رئیس فن بازار ایران و مسئولان استانی در پارک علم و فناوری گلستان راه اندازی شد .

دکتر موسی حسام رئیس پارک علم و فناوری گلستان در این مراسم که  در پارک علم و فناوری گلستان برگزار شد ، اظهار کرد : در حال حاضر دو درصد از شرکت های گلستان در حوزه فناوری نوین فعالیت می کنند و این نشان دهنده این است که در این حوزه باید توجه بیشتری داشته باشیم ، همچنین  ۴۰ شرکت دانش بنیان نیز در گلستان به فعالیت مشغولند.

حسام با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان گلستان جزو ده شرکت برتر در کشور هستند خاطرنشان کرد : فن بازار منطقه ای مرکزی است که اطلاعات جامع فناوری کشور را دارد افرادی که دانش فنی دارند و سرمایه گذاران را به هم معرفی می کند.

وی تصریح کرد : تجربه نشان داده برای پیشرفت بای سراغ تکنولوژی برویم ، در گذشته در نمایبشگاه هایی که تحت عنوان هفته پژوهش در استان برگزار می شد دانشگاه ها به ارائه تجهیزات خود می پرداختند و خبری از ایده نو و فناوری نبود اما اخیرا دانشگاه متحول شده اند .

۱۱ هزار و ۵۳۲ نفر و سه هزار و ۹۶۴ شرکت عضو فن بازار ملی هستند

رئیس فن بازار ایران نیز در این نشست اظهار کرد : قبل از گلستان ، بوشهر هیجدهمین استانی بود که فن بازار استانی در ان ایجاد شد ، گلستان نوزدهمین استانی است که فن بازار منطقه ای در آن راه اندازی شده و پس از گلستان آذربایجان شرقی بیستمین استانی است که فن بازار در آن راه اندازی می شود.

اکبر قنبرپور که در پارک علم و فناوری گلستان صحبت می کرد ، افزود : فن بازار فناوری محلی برای مبادلات فناوری است و  در واقع فن بازار یک بنگاه معاملات فناوری است که با ایفای نقش واسطه اطلاعاتی و حقوقی وظیفه نزدیک کردن طرف های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و محصولات پیشرفته را برعهده دارد

قنبرپور بیان کرد :  در حال حاضر فن بازار ملی ۱۱ هزار و ۵۳۲ نفر و سه هزار و ۹۶۴ شرکت عضو این فن بازار هستند و ۱۳ هزار و ۵۷۲ محصول هایتک در کشور تولید می شود ، همچنین ۴۵ پروژه با سرمایهگذاری ۱۵۱ میلیارد تومان در مراکز فن بازار کشور راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد : کشورهای همسایه ایران در حوزه فناوری ضعیف بوده و می توان از سال دوم راه اندازی فن بازار در گلستان فناوری های خود را به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان معرفی کرده و یا حتی دفتر نمایندگی تاسیس کنیم.

قنبرپور اظهار کرد: مرکز فن بازار ملی ایران به عنوان مرجع اطلاعات فناوری کشور با هدف رفع نیازهای اطلاعاتی افرادی که با مقوله تجاری سازی دانش فنی و مبادله آن سرو کار دارند و همچنین توسعه بازار فناوری از طریق تجاری سازی نوآوری های کشور تاسیس شده است.

فن بازار چیست؟

فن بازار طبق معنای لغوی آن یک بازار تمام عیار است که کالای مورد معامله در آن، فناوری و خدمات فناوری است.

 ماموریت اصلی این بازار تسهیل و استاندارد سازی مبادلات فناوری است. با این تعریف می توان گفت فن بازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات فناوری است.

از آن جا که اکثر فروشندگان و خریداران فناوری فاقد مهارت ها و تخصص های لازم برای شکل بخشیدن به یک معامله ی موفق فناوری هستند؛ نشستن آن ها پای میز معامله، غالبا بدون یک "واسطه حرفه ای" غیر ممکن است یا نتیجه آن عمدتا رضایت بخش نخواهد بود. "فن بازار" نقش همان واسطه حرفه ای را در معاملات فناوری بازی می کند.

علاوه بر فروشندگان فناوری (دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و صنایع دارای واحد های تحقیق و توسعه و شرکتهای دانش بنیان) و خریداران فناوری (صنایع و موسسات مصرف کننده فناوری)، حضور موسسات مالی و اعتباری، شرکت های ارائه دهنده خدمات تکمیلی، موسسات بیمه ای، مشاوران صنعتی و تکنولوژیک و بسیاری دیگر از بازیگران عرصه ی علم و صنعت در این بازار به چشم می خورد.

ارسال نظرات