خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ خانواده به صورت استاندارد می‌توانند از استراحتگاه‌های مسافران در شهر قم استفاده کنند، گفت: در صورت نیاز امکان اسکان تا شش هزار خانوار نیز وجود دارد.
کد خبر: ۹۱۲۰۵۱۳
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
 
پیام جوادیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی اظهار داشت: عرصه‌های اختصاص داده‌شده به اسکان نوروزی بر دو دسته استراحتگاه‌های اصلی و فرعی در نظر گرفته‌شده است.

وی با بیان اینکه سه استراحتگاه اصلی ازجمله بوستان فدک، بوستان غدیر و پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران برای این منظور در نظر گرفته‌شده است، افزود: استاندارد‌های موردنیاز برای اسکان مسافران ازجمله سکو برای نصب چادر، استقرار نیرو‌های انتظامی و آتش‌نشانی و اورژانس که به‌طور کامل پوشش استراحتگاه‌ها را پوشش داده برای آنان در نظر گرفته‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: در صورت تکمیل استراحتگاه‌های اصلی، بوستان‌های مهدیه در منطقه یک، بوستان امام رضا (ع) در خیابان اراک، بوستان نیایش و قسمتی از مسجد مقدس جمکران برای اسکان مسافران و زائران در نظر گرفته‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای رفاه زائران از جمله نماز جمعه، حمام و سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری برنامه‌های ویژه‌ای مانند جنگ‌های شادی، نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی در استراحتگاه‌ها و در اکثر پارک‌ها و بوستان‌ها مهم مانند بوستان علوی برگزار می‌شود.

جوادیان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای اسکان مسافران در صورت وقوع بارش باران و برودت هوا خاطرنشان کرد: در صورت بارش باران و حتی برودت هوا مکان‌های مسقفی در نزدیکی برخی مکان‌های اسکان در نظر گرفته‌شده که در اختیار زائران و مسافران قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۲۰۰ خانواده به صورت استاندارد می‌توانند از استراحتگاه‌های مسافران در شهر قم استفاده کنند، ابراز کرد: در صورت نیاز امکان اسکان تا شش هزار خانوار نیز وجود دارد. استفاده مردم از هتل‌ها، مهمانسرا‌ها و خانه معلمان توصیه ما به مسافران است و در صورت نیاز امکان اسکان‌ها و استفاده از چادر نیز در شهر مهیا شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها