خبرهای داغ:
مدیرکل دامپزشکی قم گفت: طرح نوروزی نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دام و طیور که از روز 25 اسفندماه در این استان آغاز شده است، تا 16 فروردین ماه سال 98 ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۳۹
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مهدی رفیعی محمدی روز یکشنبه افزود: در این طرح بیش از ۱۶۵ کارشناس بهداشتی و دامپزشک در قالب ۳۰ اکیپ نظارتی و ۶۶ تیم عملیاتی بر عرضه فرآورده‌های خام دامی و طیور در مراکزی از جمله رستوران ها، تالارها، مراکز تهیه غذا و واحد‌های فروش گوشت و مرغ نظارت دارند.

وی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی علاوه بر این فعالیت ها، گشت‌های نظارتی مشترکی نیز با اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اصناف بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی اجرا می‌نماید.

به گفته رفیعی، در این مدت کشتارگاه‌های دام و طیور زیر نظر دامپزشکان می‌باشد تا گوشت سالم در سطح شهر عرضه شود و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.

وی بیان کرد: تیم قرنطینه دامپزشکی نیز به صورت شبانه روزی، آمد و شد خودرو‌های حمل دام و فرآورده‌های خام دامی را در سطح شهر کنترل می‌کند.

رفیعی خاطرنشان کرد: مراکز دامپزشکی که به داروخانه ها، مراکز درمانی دام و طیور، مایه کوبی، فروش واکسن و آزمایشگاه‌های بخش خصوصی خدمات می‌دهد، شیف بندی شده تا در تامین دارو و واکسن با مشکلی مواجه نشوند.

مدیرکل دامپزشکی قم تاکید کرد: نظارت بیشتر و جدی تری روی رستوران، هتل‌ها و مراکز توزیع و عرضه گوشت قرمز و مرغ که در مسیر زائران و مسافران قرار گرفته، اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر تهیه فرآورده‌های خام دامی از مراکز مجاز، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رعایت نکردن مسائل بهداشتی مراتب را به شماره‌های ۱۵۱۲ و ۰۲۵۳۶۱۲۳۴۵۶ اطلاع دهند.
ارسال نظرات