خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام جواد(ع) با علم لدنی خویش مردم را متعاقد کرد که حجت خداوند روی زمین است گفت: مناظره‌های امام جواد(ع) در تثبیت مکتب تشیع و نشر معارف دینی موثر بود.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۴۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله محسن حیدری با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام جواد (ع) اظهار داشت: مناظره‌های امام جواد (ع) در تثبیت مکتب تشیع و نشر معارف دینی موثر بود.

وی با تاکید بر اینکه امام محمد تقی (ع) موضع بسیار با ارزش و جامعی در تبیین ابعاد ولایت داشتند، ادامه داد: امام جواد (ع) در تثبیت تشیع اقدامات مؤثر و با ارزشی انجام دادند، پس از شهادت امام رضا (ع) هیچ گونه انشعابی در جریان تشیع ایجاد نشد و مذهب تشیع تا به امروز تداوم پیدا کرد و تثبیت شد که این موضوع به برکت زندگانی با برکت امام محمد تقی (ع) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام جواد (ع) با علم لدنی خویش مردم را متعاقد کرد که حجت خداوند روی زمین است، عنوان کرد: امام جواد (ع) نخستین امامی بود که در کودکی به امامت رسید که پیش از ایشان چنین تجربه‌ای در بین ائمه (ع) وجود نداشت.

حیدری با بیان اینکه در دوران امام جواد (ع) تشکیلات ولایتی منسجی ایجاد شد، افزود: نهمین پیشوای شیعیان نخستین امامی بود که برای نخستین بار موضوع سفارت را بین شیعیان مطرح و تشکیلات سفارتی ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه امام محمد تقی (ع) دارای حیات طیبه نورانی و معجزه آسایی بود و به واسطه معجزه‌آسا بودن خویش نقش مهمی در مکتب تشییع داشت خاطرنشان کرد: قبل از امام جواد (ع) و پس از هر امامی شیعیان دچار انشعاب می‌شدند، اما به برکت ایشان در زمان امامت وی این موضوع خاتمه پیدا کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها