در محکومیت حوادث تروریستی در دو مسجد نیوزیلند صادر شد:
مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها با صدور بیانیه‌ای، حوادث وحشیانه و تروریستی که در دو مسجد نیوزیلند رخ داد را محکوم کرد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۶۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن محکوم کردن اقدام انزجارآور تروریستی در نیوزیلند، بیانیه‌ای بدین شرح  صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بار دیگر چهره زشت و نفرت انگیز خشونت و شکستن حریم انسانیت و آزادی، در حادثه تروریستی در دو مسجد در نیوزیلند آشکار شد و حرمت آزادی عقیده و حقوق اولیه انسانی به خون مسلمانان مظلوم و نمازگزارانی آغشته گردید که در عبادتگاه آیین خود و در محضر پرودگار مشغول راز و نیاز و عبادت بودند.

بی شک نژادپرستی، اسلام هراسی و تروریسم در هر شکل و نقابی که صورت گیرد، نتیجه‌ای جز به خطر افتادن حقوق انسان و حرمت بشر نخواهد داشت و آزادی و برابری و حقوق بشر تنها عناوینی پرطمطراق خواهند بود که در عرصه عمل هیچ مصداق و نشانی از آنها نیست؛

عناوین و شعارهایی که اندیشمندان و نظریه پردازان و عالمان علم و دین قرن‌ها برای طرح و بسط و تحقق آنها کوشیده‌اند و دغدغه خاطر داشته‌اند. شایسته نیست امروز دنیای متمدن و پیشرفته ما در قرن بیست و یکم شاهد چنین صحنه‌های رقت انگیز و جنایت باری باشد که همه انسان‌های آزادی‌خواه و مدافع حقوق بشر و نخبگان را دهشت زده و نگران کند و آنان از خود بپرسند آیا این است ثمره این همه نظریه و کتاب و علم و دانش در باب آزادی و حقوق بشر و حقوق انسان‌ها و قوانین مبتنی بر مدنیت و اخلاق و قانون؟!

نقش دستگاه غول پیکر رسانه‌های غربی و بنگاه‌های پروپاگاندای صهیونیستی در ترویج اسلام هراسی، گسترش تنفر و خشونت علیه مسلمانان که بخشی از تمدن غرب مدیون دانش و مهرورزی آنان است، در این حادثه‌ی تلخ و حوادث مشابه (مانند اهانت به ساحت مقدس حضرت پیامبر اعظم (ص)) غیرقابل انکار و اغماض است. ضمن آنکه در این میان، از جریان مدعی روشنفکری، چهره‌های دانشگاهی، هنری اجتماعی و ... انتظار می‌رود با پرهیز از سکوت و خاموشی به این هجمه حیوانی و وحشیانه عکس العمل در خور و شایسته نشان دهند.  

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن محکوم کردن این اقدام انزجارآور تروریستی و با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای فاجعه‌ی مذکور، از همه دانشگاهیان و دانشمندان و نخبگان عالم دعوت می کند نسبت به هرگونه زمینه رشد تروریسم و اسلام ستیزی و اسلام هراسی و ایجاد نفرت و نژاد پرستی در بین انسان‌ها حساسیت ویژه نشان دهند و با قلم، بیان و عمل خود در این وادی حضور موثر و تعیین کننده‌ای داشته باشند.

 

وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ

 

مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها

 

ارسال نظرات