امام جمعه مرند در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ویژه و رسالت نخبگان را مهم و سنگین ارزیابی کرد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۸۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده، افزود: ۴۱ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی آغاز می‌شود که در بیانیه گام دوم اسلامی توجه ویژه ای به نقش جوانان شده است.

وی با اشاره به جایگاه علم و علم اندوزی در اسلام اظهار داشت: ارزش و ماندگاری انسان در دین اسلام، به علم وابسته بوده و جزو اصول اولیه است، اولین آیات وحی شده به پیامبر به همین مساله مربوط است و سوره‌ای به نام قلم در قرآن آمده که خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به جایگاه ملت ایران در عرصه علم بیان کرد: مؤلف ۱۰ کتاب مرجع مسلمانان، ایرانی هستند، ایران مهد تمدن و علم است، باید با افتخار به گذشته نسبت به آینده هم امیدوار باشیم.

وی اظهار داشت: اسلام، انسان را عبد خدا می‌داند علیرغم اینکه غرب نگاه عرضی و طولی به بشر دارد، باید برای دستیابی به جایگاه واقعی انسان باید به آموزه‌های اسلامی عمل کنیم.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه برای دستیابی به این عزت و اقتدار ۲۷۰ هزار شهید داده‌ایم، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین جهاد امروز جهاد علمی است، اگر در این جهاد پیروز باشیم به پیروزی ماندگاری دست پیدا کرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت سنگین نخبگان تاکید کرد: علم وقتی ارزشمند است که همراه با پای بندی و حفاظت و نگهداری از فرهنگ ایران و اسلام باشد، باید در حفظ هویت و اصالت خود کوشا باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها