خبرهای داغ:
امام جمعه مرند:

جوانان نقش ویژه ای در تحقق گام دوم انقلاب دارند

امام جمعه مرند در همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری نقش جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را ویژه و رسالت نخبگان را مهم و سنگین ارزیابی کرد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۸۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی نعمت زاده، افزود: ۴۱ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حالی آغاز می‌شود که در بیانیه گام دوم اسلامی توجه ویژه ای به نقش جوانان شده است.

وی با اشاره به جایگاه علم و علم اندوزی در اسلام اظهار داشت: ارزش و ماندگاری انسان در دین اسلام، به علم وابسته بوده و جزو اصول اولیه است، اولین آیات وحی شده به پیامبر به همین مساله مربوط است و سوره‌ای به نام قلم در قرآن آمده که خداوند به آن سوگند یاد کرده است.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به جایگاه ملت ایران در عرصه علم بیان کرد: مؤلف ۱۰ کتاب مرجع مسلمانان، ایرانی هستند، ایران مهد تمدن و علم است، باید با افتخار به گذشته نسبت به آینده هم امیدوار باشیم.

وی اظهار داشت: اسلام، انسان را عبد خدا می‌داند علیرغم اینکه غرب نگاه عرضی و طولی به بشر دارد، باید برای دستیابی به جایگاه واقعی انسان باید به آموزه‌های اسلامی عمل کنیم.

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان اینکه برای دستیابی به این عزت و اقتدار ۲۷۰ هزار شهید داده‌ایم، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین جهاد امروز جهاد علمی است، اگر در این جهاد پیروز باشیم به پیروزی ماندگاری دست پیدا کرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به مسئولیت سنگین نخبگان تاکید کرد: علم وقتی ارزشمند است که همراه با پای بندی و حفاظت و نگهداری از فرهنگ ایران و اسلام باشد، باید در حفظ هویت و اصالت خود کوشا باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها