رئیس اداره شیلات شهرستان میناب گفت:میناب با تولید بیش از ۱۳ هزار تن میگوی پرورشی رتبه نخست تولید میگو در سطح کشور را دارد.
کد خبر: ۹۱۲۰۶۹۱
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
 
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری شبستان، «خلیل حیدری»، رئیس اداره شیلات شهرستان میناب در جمع خبرنگاران میناب با بیان این که از میزان نیاز روزانه مردم میناب به ماهی در زمان عادی آمار دقیقی در دست نیست، افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده و بر اساس آنچه هم اکنون و در آستانه عید نوروز در شهرستان توزیع می شود میزان مصرف روزانه ماهی در میناب یک و نیم تن است.

 

وی از توزیع ماهی به قیمت مصوب تنظیم بازار در میناب خبر داد و گفت:توزیع ماهی با قیمت تنظیم بازار تا 17 فروردین ماه سال 98 ادامه دارد.

 

حیدری افزود:عرضه ماهی به نرخ تنظیم بازار به دستور استاندار هرمزگان، روزانه از ساعت 9 صبح مقابل روبروی اداره شیلات صورت می پذیرد.

 

رئیس اداره شیلات میناب اضافه کرد:در این طرح ماهی هر کیلو ماهی شوریده 30 هزار تومان، سنگسر هر کیلو 30 هزارتومان، تلال10 هزار تومان، ماهی قدر درشت کیلویی 30 هزار تومان و قدر متوسط کیلویی 15 هزار تومان به فروش می رسد.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نوسانات قیمت در بازار ماهی و آبزیان، گرانی ادوات صید و صیادی را عامل اصلی افزایش قیمت آبزیان ذکر کرد و گفت:بیش از 90 درصد ادوات صیادی خارجی است و صیادان هم به خاطر هزینه هایی که در این زمینه می کنند قیمت صید خود را افزایش داده اند.

 

این مسئول افزود:البته برخی واسطه ها نیز در افزایش قیمت آبزیان نقش دارند.

 

حیدری تصریح کرد:شیلات مرجع قیمت گذاری نیست و کار شیلات تنها نظارت از دریا تا ساحل است و از ساحل به بعد کار نظارت با دامپزشکی و شهرداری هاست ولی با نظر استاندار و با هدف کاهش قیمت آبزیان نشست هایی با تعاونی صیادی و برخی دستگاه ها برگزار شد تا با حذف واسطه‌ها قیمت آبزیان در بازار با عرضه‌ی مستقیم آن به تعادل برسد.

 

رئیس اداره شیلات میناب اظهار داشت:عمده ماهی و آبزیان که در منطقه توزیع و مصرف می شود از صیدگاه های سیریک، جاسک و کوه مبارک صید می شود.

 

وی در ادامه از توقیف 27 کشتی متخلف در محدوه آب های شرق هرمزگان در سال 97 خبرداد و گفت:این کشتی ها پیش از ورود سپاه و توسط یگان حفاظت از منابع شیلات توقیف شدند.

 

حیدری با بیان این که میناب با تولید بیش از 13 هزار تن میگوی پرورشی رتبه نخست تولید میگو در سطح کشور در سال 97 را کسب کرد، افزود:سال گذشته نیز شهرستان میناب با 9 هزار تن موفق به کسب رتبه نخست تولید میگوی پرورشی در کشور شد.

 

رئیس اداره شیلات میناب گفت:این میزان میگو از دو سایت تیاب شمالی و جنوبی با 111مزرعه برداشت و به کشورهای اسپانیا، فرانسه، چین، تایوان و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شد.

 

وی افزود:صادرات میگو 100 میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته است.

حیدری گفت:میگوی پرورشی در تیاب به دلیل املاح موجود در آب آن از کیفیت بهتری برخوردار است و در کشورهای هدف مشتری پسندتر است.

ارسال نظرات