خبرهای داغ:
حجت الاسلام اجرایی باید مواظبت کنیم در این ایام اسرافی صورت نگیرد که وقتی شما استفاده می کنید همسایه شما قدرت خرید نداشته باشد و در این ایام کمک به نیازمندان و شادی فقرا را فراموش نکنید.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۳۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین،حجت الاسلام اجرایی امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش روی و میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) باید الگویی عظیم الشأن برای ما باشد و خانه و زندگی ما بوی امیرالمومنین(ع) بدهد و حکمرانی عدالت محورانه آنحضرت باید الگویی باشد برای مسئولان نظام اسلامی ما.

وی افزود:  در حکومت حضرت علی (ع) عدالت مسئله بسیار مهمی بود، مقام معظم رهبری اشاره می کند که امروز در نظام اسلامی ما چه چیز اهمیتش از همه بیشتر و حساسیت نسبت به آن لازم است و میفرمایند: عدالت است که خواسته گروه خاصی از مردم یا اهل یک کشور یا ملت نیستف عدالت خواسته تاریخی و طبیعی همه آحاد بشر در طول تاریخ است و همان چیزی است که بشر تشنه آن است و جز در حکومت انبیاء و اولیای بزرگ الهی عدالت به معنای واقعی اجرا نشده است.

امام جمعه هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما باید بیشترین چیزی را که می خواهند عدالت و انصاف باشد که امیرالمومنین حضرت علی(ع) در نهج البلاغه بارها بر آن تأکید داشته اند و در حکومت بکار می بست و موضع توجه به معنویت که حضرت علی(ع) در این خصوص میفرمود: مومنین، همت شما باید بعد از دنیای شما باشد و تلاش کنید که آخرتتان را آباد کنید.

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به روزهای پایانی سال اظهار داشت: این جمعه آخرین جمعه سال 1397 است و امسال هم گذشت و سختی هایی برای مردم بود و اتفاقات بزرگ تلخ و شیرینی برای این ملت رخ داد و پیروزی های بزرگی داشتیم و تلخی هایی هم داشتیم و مخصوصاً در زمینه های اقتصادی مردم امسال وضعیت خوبی نداشتند.

وی افزود:  امیدوار هستیم که دولت و مجلس محترم دست به دست هم بدهند تا وضعیت اقتصادی مردم بهتر شود بیکاری در استان کرمانشاه و به خصوص شهرستان هرسین بیداد می کند و مردم را آزار می دهد، دولت و مسئولان و مدیران استانی تلاش کنند که راهی را پیدا کنند،  رفع مشکلات اقتصادی کشور فرمول سختی ندارد و راهکار ساده ای دارد،  متأسفانه دولت و وزرا و مدیران ما آنچنانکه باید کاری نیستند.

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده شاهد یک تدبیر با برنامه و حساب شده باشد نه تدبیر و امیدی که تا حالا بوده و مردم نه تدبیرش را دیده اند و نه امیدش را، این وضعیت قابل قبول نیست.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه بیان داشت: آغاز سال جدید را پیش رو داریم و باید تدبیر کنیم که اولاً قبل از تحویل سال موضوع چهارشنبه آخر سال را داریم که البته در این شهرستان در این خصوص مشکلات چندانی نداریم ولی توصیه های مدیران و مسئولان و نیروهای نظامی و انتظامی را همه مردم گوش کنند و جوانان و نوجوانان را توصیه کنید که انشاالله اتفاق تلخی رخ ندهد.

وی افزود:  موضوع دیگر این است که جا دارد تقدیر و تشکر کنیم از مسئولین شهرستان که انصافاً خیلی از مسئولین در سال 97جهادی کار کردند و کارهای خوبی صورت گرفت، هر چند ما در خیلی از زمینه ها خلأ داریم.

امام جمعه هرسین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خدمات مجموعه شورا و شهرداری هرسین تصریح کرد:  شهرداری کارهای بزرگی انجام داده است ولی هنوز خیلی از کارها باقی است و امروز هم گزارش خوبی در حوزه مدیریت شهری داده شد که انصافاً تقدیر و تشکر می کنیم از مجموعه شورای اسلامی و شهرداری هرسین هر چند که مردم هنوز منتظر آسفالت کوچه ها و بهتر شدن وضعیت خیابان ها هستند.

حجت الاسلام اجرایی همچنین از پرداخت تمام معوقات و عیدی کارگران شهرداری تشکر کرد و اظهار داشت: شهرداری هرسین از معدود شهرداریهای است که تا قبل از عید تمام معوقات کارگران را پرداخت کرده است که حقیقتأ جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به نیاز توجه مردم به قشر نیازمند جامعه در این ایام عید افزود:  توصیه دیگر در بحث عید نوروز موضوع ریخت و پاش هاست که باید مواظبت کنیم در این ایام اسرافی صورت نگیرد که وقتی شما استفاده می کنید همسایه شما قدرت خرید نداشته باشد و در این ایام کمک به نیازمندان و شادی فقرا را فراموش نکنید.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد:  در روزهای گذشته مقام معظم رهبری نشان ذوالفقار را به سرادار سلیمانی اعطا کردند که این مدال نشان از رضایت ولی فقیه زمان است که رضایت خدای متعال از مجاهدان راه خدا را گواهی می کند و نشانه ای از تحقق وعده الهی است که جای افتخار دارد برای این سردار ایرانی که باعث افتخار این منطقه و کشورهای حوزه مقاومت است.

حجت الاسلام اجرایی در ادامه اظهار داشت: مطلب دیگر موضوع سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به کشور عراق است که باعث عصبانیت آمریکایی ها شد، رئیس جمهور دیوانه آمریکا خودش اقرار کرده است که با وجود هزینه سنگینی که در عراق کردیم باید با چراغ خاموش آنهم به صورت مخفیانه و برای مدت کوتاهی وارد این کشور بشویم و جرأت نمی کند وارد بغداد بشود و با مسئولان عراقی دیدار داشته باشد.

وی افزود:  اما رئیس جمهور کشورمان با اقتدار نظام اسلامی و پشتوانه نیروهای عزیز و جهادگر ما همچون سردار سلیمانی ها که توانستند چنین عزت و اقتداری به جمهوری اسلامی بدهند در کمال امنیت وارد کشور عراق می شود و سه روز در عراق مهمان عراقی هاست و حقیقتاً استقبال گرمی داشتند،  از رئیس جمهور کشورمان به عنوان نماینده نظام اسلامی و ما تقدیر می کنیم از آقای رئیس جهمور به خاطر این سفر که دستاورهای خوبی داشت.

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: آمریکایی ها خیلی از این سفر عصبانی شدند ولی به تعبیر شهید بهشتی آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

حجت الاسلام اجرایی در پایان به اشاره به اهمیت ماه رجب اظهار داشت:  ماه رجب ماه عبادت خدا و پناه بردن به محضر خدا و ماه خودسازی است و باید از فرصت های این ماه عزیز استفاده کنیم، امام کاظم(ع) فرمود: رجب نام نهری است در بهشت که از شیر سفبدتر و از عسل شیرین  تر است کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد خدای متعال از آن روز به او می نوشاند.

وی افزود:  نیمه ماه رجب به ایام البیض مشهور است که سه روز است و اعمال مختلفی مثل اعتکاف دارد که انشاالله عزیزان جوان ما و مومنین و مومنات از این فرصت استفاده کنند و عزیزان ما هم دارند تلاش می کنند که بهترین اعتکاف را در این شهرستان داشته باشیم.

ارسال نظرات