فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: نوروز ۱۰ هزار نفر از آذربایجان غربی به مناطق جنگی اعزام می شوند.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۴۲
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸

سردار سرتیپ دوم حبیب شهسواری امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهارداشت: این تعداد افراد در قالب اردوهای پنج روزه با ۱۶۰ دستگاه اتوبوس از ۱۵ اسفندماه تا ۱۳ فروردین سال ۹۸ به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم دستاوردهای معنوی و عظیم هشت سال دفاع مقدس را به جامعه به خصوص نسل جوان ترسیم کنیم افزود: هشت سال دفاع مقدس سراسر درس ایثار و شهادت، از خودگذشتگی و در عین حال ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و راهیان نور بهترین زمان برای آشنایی نسل جوان جامعه با این آموزه هاست.

سردار شهسواری با بیان اینکه زائران راهیان نور در عین آشنایی با مناطق جنگی به عنوان گردشگر با فرهنگ و آداب و سنن سایر مناطق کشور نیز آشنا می‌شوند عنوان کرد: برپایی راهیان نور در شمال‌غرب کشور در قالب برگزاری اردوهای معنوی راهی برای معرفی و شناخت گوشه‌ای از رشادت‌های مردان این مرز و بوم در طول هشت سال جنگ تحمیلی است.

وی با اشاره به نقش آذربایجان غربی در هشت سال دفاع مقدس افزود: آذربایجان غربی نه تنها در طول هشت سال دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای در صیانت از کشورمان داشت بلکه امروز نیز به عنوان مرزبانان غیور نقش ارزنده‌ای در ایجاد امنیت پایدار ایفا می‌کند.

نوروز امسال آذربایجان غربی میزبان ۵۰۰ هزار زائر راهیان نور است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نقش آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس مظلوم واقع شده است خاطرنشان کرد: هنوز در این استان به فرزندان و دانش آموزان خودمان نتوانسته‌ایم عظمت و اقتدار آذربایجان‌غربی در دفاع مقدس و مبارزه با ضد انقلاب را نشان دهیم.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه در سالجاری ۲۷۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی شمال غرب بازدید کردند، گفت: حضور ۵۰۰ هزار زائر راهیان نور از استان‌های مختلف کشور در این مناطق برای نوروز سال ۱۳۹۸ برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی جزو پنج استان درگیر در دفاع مقدس بوده اما سهم آن در دفاع از انقلاب اسلامی به دلیل چهار دهه ایستادگی در برابر دشمنان از بقیه استان‌ها بیشتر است افزود: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۵۴ از مردم استان در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور حضور یافتند و ۱۴۶ هزار و ۷۵۶ نفر از سایر استان‌ها برای بازدید از مناطق عملیاتی شمال‌غرب کشور وارد آذربایجان‌غربی شدند.

سردار شهسواری از احداث ۵ یادمان شهدا در استان خبر داد و اظهار داشت: برای این منظور زیرساخت‌های مورد نیاز برای میزبانی از زائران باید توسعه یابد و فعالیت‌های عمرانی پنج یادمان مصوب استان در نقده، سردشت، مهاباد و پیرانشهر عملیاتی شود.

انتهای پیام

ارسال نظرات