خبرهای داغ:
هاشمی فشارکی گفت: باتوجه به اینکه در مجموعه حرم حضرت زینب(س) کمبود مهمانسرا و آشپزخانه و مضیف احساس می شد، تأسیس و ساخت این واحدها را آغاز کردیم و تا نیمه سال 98 این پروژه ها به اتمام و بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۹۱۲۰۷۷۵
|
۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدجواد هاشمی فشارکی معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه، با بیان اینکه مردم مظلوم سوریه بیش از ۷ سال امورد تجاوزگری گروه های تکفیری و دخالت کشورهای بیگانه قرار داشتند اظهار داشت: تجاوزگری گروه های تکفیری حتی تا نزدیکی حرم مطهر حضرت زینب(س) هم ادامه یافت و دشمن با رسیدن به ۴۰۰ متری حرم مطهر توانست علاوه بر برجای گذاشتن خساراتی سنگین به محله زینبیه دمشق، آسیب هایی به مناره‌ها و صحن های حرم مطهر وارد کند.

وی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا پس از برقراری امنیت در زینبیه دمشق در سال ۹۳ تیم بازسازی حرم مطهر حضرت زینب(س) از ایران به سوریه اعزام بشوند که فرآیند بازسازی تا پایان سال۹۴ به طور کامل انجام می شود که البته بخش قابل توجهی از هزینه این بازسازی از طریق کمک های مردمی مردم کشورمان تأمین شده بود.

هاشمی فشارکی به وضع نامناسب دیواره های امنیتی و کابل های انتقال برق در اطراف حرم اشاره کرد و گفت: سیم ها و کابل های برق اطراف حرم مطهر وضعیت بسیار نامناسبی داشتند و چهره ای نامطلوب به این منطقه داده بود، از طرفی دیوارهای جداره حرم مطهر که با هدف جلوگیری از هجوم مجدد دشمن به سمت حرم ایجاد شده بود وضع ظاهری نامناسبی داشتند، بر همین اساس تصمیم برآن شد تا یک نظم و انظباطی به اطراف حرم حضرت زینب(س) داده شود.

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه خاطرنشان کرد: ما برای کمک به زیباسازی و نظم دهی دیواره های جداره حرم مطهر یک فراخوان عمومی اعلام کردیم و با اینکه هیچ جایزه مادی برای نفرات برتر در نظر گرفته نشده بود و مهلت ارسال آثار نیز محدود بود، هنرمندان و معماران عزیز ۳۰ اثر را به دبیرخانه ما ارسال کردند.

وی اعلام کرد: از بین ۳۰ اثری که به دست ما رسیده است، در مرحله نخست داوری سه اثر انتخاب شدند و در ادامه با اعمال داوری دوم از بین این سه اثر، یک اثر برای اجرا برگزیده می شود و از صاحبان دو اثر دیگر نیز تقدیر به عمل می آید.

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه گفت: محمدحسین لبانی و خانم یاسمین بحرالعلوم رتبه نخست، سید مهدی حسینی رتبه دوم و مهدی فضلوی رتبه سوم این مسابقه را کسب نموده اند.

معاون مهندسی ستاد بازسازی عتبات سوریه در پایان اعلام کرد: باتوجه به اینکه در مجموعه حرم مطهر حضرت زینب(س) کمبود مهمانسرا و آشپزخانه و مضیف احساس می شد، تأسیس و ساخت این واحدها را آغاز کردیم و با عنایت خداوند تا نیمه سال ۹۸ این پروژه ها به اتمام و بهره برداری خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری عتبات

ارسال نظرات
پر بیننده ها