استاندار خراسان رضوی گفت: آسیب های اجتماعی فزاینده است و خراسان رضوی رتبه نخست آسیب های اجتماعی در کشور را داراست.
کد خبر: ۹۱۲۰۸۷۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
به گزاشر خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا رزم حسینی در جلسه شبکه جامع دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تلاش برای تشکیل شبکه جامع دانشگاه‌ها و ایجاد وحدت رویه بین مراکز آموزش عالی اقدامی مثبت و قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه برای افزایش ارتباط دانشگاه‌ها با حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی آمادگی داریم، افزود: در شرایط کنونی نیاز است که دانشگاه به متن مردم ورود کنند چرا که اگر ظرفیت مردمی را ازدست بدهیم جمهوری اسلامی هیچ پشتوانه دیگری نخواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: آمادگی داریم پروژه محور زمینه مشارکت دانشگاه‌ها در امور اجرایی را فراهم کنیم به طور مثال کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های اصلی مدیریت استان به شمار می‌رود و اگر دانشگاه‌ها آمادگی داشته باشند، می‌توانیم زمینه مشارکت آن‌ها را در این زمینه فراهم کنیم.

وی در ادامه سخنان خود، از طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های استان برشمرد و بیان کرد: آموزه‌های اسلامی تاکید بسیاری بر توسعه اقتصادی دارد و به همین دلیل علمای دین و روحانیت وظیفه دارند که در این زمینه نقش آفرینی کنند.

رزم حسینی با بیان اینکه در سایه امنیت و اقتصاد می‌توان عبادت کرد، افزود: مقام معظم رهبری از سال ۸۷ به بعد هوشمندانه نامگذاری سال‌ها را به موضوعات مرتبط با تولید، کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی اختصاص دادند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران و کارآفرینان به عنوان مجاهدان اقتصادی زالوصفت و غارت گر نیستند، اظهار کرد: عدم انسجام ارکان اصلی حکومت اعم از دانشگاه، صنعت و حکومت مانع پیشرفت و توسعه اقتصادی است و در صورت ایجاد انسجام، قطعا شاهد پیشرفت و توسعه خواهیم بود.

وی افزود: در ۴۰ سال گذشته چالش‌های بسیاری داشته ایم که یکی از آن‌ها تمرکزگرایی بوده است؛ در تمامی دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی تمرکزگرایی افزایش یافته و اختیارات استانداران از ابتدای انقلاب تا به امروز در هر دوره‌ای به حداقل رسیده است.

وی اضافه کرد: برخی تصور می‌کنند که ما به دلیل اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی طرفدار ثروتمدان و نظام سرمایه داری هستیم درحالی که این طور نیست و تلاش ما بر این است که از ظرفیت آن‌ها برای توانمندسازی مردم استفاده کنیم.

رزم حسینی با بیان اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی باید مدیریت کشور با شرکت‌های توسعه گرا انجام گیرد، گفت: اگر همه بخش‌های حاکمیتی همدل شوند، قطعا می‌توان گام‌های جدی در مسیر توسعه و پیشرفت استان برداشت.

وی افزود: در قالب مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، خراسان رضوی مطابق حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۱۲ منطقه تقسیم بندی شده است و تا به امروز ۵۰ شرکت توسعه گرا به عنوان معین‌های اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی فزاینده است، اظهار کرد: خراسان رضوی رتبه نخست آسیب‌های اجتماعی در کشور را داراست؛ چرا با وجود ظرفیت‌های متعدد فرهنگی و معنوی، باید با چنین معضلی مواجه باشیم؟
رزم حسینی گفت: مقابله با بحران کم آبی جزو برنامه‌های اولویت دار استان به شمار می‌رود و دانشگاه‌ها می‌توانند در زمینه انتقال آب، اقتصاد آب، مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به حوزه‌های اجرایی کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد هم برنامه‌های جدی در دستورکار قرار دارد، ابراز کرد: از ابتدای اردیبهشت ماه نخستین گام کالبدی برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد برداشته شده و ۶۶ دفتر تسهیل گری در ۶۶ محله تا سه ماه آینده توسط مدیریت شهری راه اندازی و از سوی دیگر غربالگری دقیق افراد ساکن در حاشیه شهر انجام خواهد گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها