پژوهشگر آسیب های اجتماعی در گفتگو با بسیج:

سنت «چهارشنبه سوری» تحریف شده است

یک مدرس دانشگاه گفت: چهارشنبه سوری امروز که توأم با تهدید و تخریب است نتیجه تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب است.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۲۵
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

رضا ابراهیمی پژوهشگر آسیب های اجتماعی و مدرس دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: از گذشته فرهنگ چهارشنبه سوری در بین ایرانیان مرسوم بوده است و آنان با افروحتن بوته‌ها و خارهای کوپه شده همراه با آئین‌های مختلف این روز را جشن می‌گرفتند؛ اما با گذشت زمان این فرهنگ که زمانی به مهربانی و حتی نوعی جشن مهربانی محسوب می شد، مورد تحریف و استحاله قرار گرفت و امروز به یک تهدید جدی و نگرانی برای خانواده ها تبدیل شده است.

وی افزود: تحریف و استحاله چهارشنبه سوری با ترویج ترقه بازی و مواد آتش زای خطرناک،تا جایی پیشرفته که امروز چیزی جز غم و اندوه برای خانواده‌ها به دنبال ندارد.

این پژوهشگر اجتماعی با برشماری آسیب های عمده چهارشنبه سوری گفت: در حقیقت آسیب رساندن به افراد، تخریب اموال عمومی، ضربه وارد کردن به اموال دیگران و حتی اقتصاد کشور رابطه ای با فرهنگ ایرانیان کهن ندارد؛ در حقیقت می شود گفت که چهارشنبه سوری امروز که توأم با تهدید و تخریب است نتیجه تهاجم فرهنگی دشمنان انقلاب است.

وی عنوان کرد: به رغم آماده‌باش دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان و درمانی، ولی این معضل امروز به یک نگرانی ملی تبدیل شده است، از یک طرف نگرانی از ضربه زدن به اقتصاد کشور و از طرف دیگر نگرانی برای نسل جدید که شادی خود را در ترقه بازی و آتش بازی های کذایی می بیند.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: نسل گذشته آرامش و شادی خود را در رسوم اصیل ایرانی از جمله صله رحم و کمک به هم نوعان می بینند، متاسفانه یک جریانی با جایگذاری فرهنگ وارداتی غربی به دنبال این است که شادی و آرامش نسل جدید را کاذب کند و بر پیکره ایران اسلامی ضربه وارد کند.

وی خانواده را مهمترین عامل برای برخورد با اینگونه آسیب ها دانست و گفت: یکی از عواملی که باعث شده نوجوانان و جوانان ایرانی به این فرهنگ ها سوق پیدا کنند این است که خانواده ها در امر آگاهی و اطلاع رسانی وظیفه خود را به درستی نمی‌شناسند.

ابراهیمیخاطرنشان کرد: لازم است در کتب درسی دانش آموزان از همان ابتدا با شبهاتی که دستگاه رسانه ای غربی با هدف استحاله فرهنگ ایرانی اسلامی ایجاد می‌کند، برخورد علمی شود و نباید این موضوعات مورد غفلت قرار گیرد چرا که آینده این کشور و انقلاب به دست همین نسل جدید تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار