خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: قم نه تنها در کشور ایران به عنوان خاستگاه انقلاب و اجتهاد جایگاهی خاص دارد، بلکه جهان شهری اسلامی با قدرت تاثیرگذاری بین المللی است.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۶۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بهرام سرمست عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان قم در فرمانداری افزود: قم به دلیل وجود بارگاه نورانی حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه که پذیرای طلاب ۱۲۰ کشور جهان است، اهمیتی بین المللی دارد.

وی بیان کرد: قم همه ساله مقصد زیارتی ۲۵ میلیون زائر است که بیش از سه میلیون تن از آنان را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۲۵۰ هزار تن از اتباع کشور‌های مسلمان به خصوص کشور افغانستان در این استان سکونت دارند.

سرمست گفت: پذیرش گردشگر سلامت یکی دیگر از مولفه‌هایی است که استان قم در آن قابلیت‌های فراوانی به ویژه برای حضور متقاضیان از کشور‌های حاشیه خلیج فارس دارد.

وی بیان کرد: قم همچنین در مسیر زائران اربعین از کشور‌های مختلف جهان همچون پاکستان قرار گرفته است و همه ساله صد‌ها هزار زائر بین المللی برای زیارت اربعین از این استان تردد می‌کنند.

وی ادامه داد: قم به لحظ بازتاب مسائلی که در آن رخ می‌دهد و وجود مراجعی که مبلغانی در سراسر جهان تشیع دارند، دارای رویکردی جهانی است.

استاندار قم در ادامه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به قم و دیدار وی با مراجع تقلید در روز جاری، گفت: امروز ما پذیرایی مهمانی هستیم که از سفر اخیر خود و رئیس جمهوری به عراق با دست پر و با گزارشی کامل خدمت مراجع رسید و مسائلی در این رابطه بیان کرد.

وی افزود: در شرایط تحریم انجام این چنین دیپلماسی و فعالیتی و تهدید‌های دشمن را به فرصت تبدیل کردن، از لحاظ کارشناسی کاری مهم است که دکتر ظریف انجام داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: امروز در قم شاهد همدلی ارکان حاکمیت و قوای سه گانه همچون ائمه جمعه و نهاد‌های وابسته به قوه مقننه، قضائیه و مجریه هستیم که این ضرورت تاریخ فعلی ایران است.

سرمست گفت: وفاق و همدلی برای پیشبرد مسائل استان و اهمیتی که قم برای انقلاب و نظام در ابعاد داخلی و بین المللی دارد بسیار ضرورت دارد.

وی افزود: خود را مکلف می‌دانیم از همه ظرفیت‌های اجتماعی و اقتصادی که در داخل کشور وجود دارد برای پیشرفت استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به دنبال تشکیل مجمع مشورتی توسعه هستیم تا با استفاده از ظرفیت نخبگان، سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه‌ای که در داخل و خارج استان حاضر هستند، مسیر حرکت قم به سمت توسعه پایدار را هموار کنیم.

سرمست با اشاره به این که قم از جایگاه متعالی خود فاصله دارد، گفت: از دکتر ظریف و وزارت امور خارجه که دارای مرجعیت در مباحث بین المللی هستند می‌خواهیم به قم کمک کنند، تا راه‌های ارتباطی با مفاخر این استان در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها که در سایر کشور‌های جهان حضور دارند برای استفاده در مجمع مشورتی توسعه قم هموار شود.

وی بیان کرد: انتخاب حجت الاسلام و المسلمین ربانی به عنوان نمایندگی وزارت امور خارجه در قم با توجه به سوابق اجرایی و مدیریتی ایشان، کمک بزرگی به ارتقا جایگاه این نهاد در استانی است که همه حرکاتش بازتاب بین المللی دارد و متاثر از آن است.

وی ادامه داد: همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان را به کمک دستگاه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان و وزارت امور خارجه در نیمه دوم سال آینده در قم برگزار خواهیم کرد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت سفر دکتر وزیر امور خارجه به قم، گفت: امروز میزبان شخصیتی هستیم که دارای توفیقات فراوان هستند و حضورشان در قم به لحاظ جایگاه بین المللی این استان دارای اهمیت فراوان است.
ارسال نظرات