رحیمی با بیان اینکه در زمینه فرهنگی از جمله فعالیت ها برگزاری یادواره های شهدا، کلاس های مختلف آموزشی و مذهبی با توجه به نیاز منطقه است، افزود: فعالیت های عمرانی قرارگاه علمدار شامل پروژه های ساخت مسجد، حسینیه، بهسازی مدارس و ساخت دو مدرسه در بند پی شرقی، ساخت دو مدرسه و دو مسجد در استان خوزستان، آبرسانی به روستاهای محروم است.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۷۰
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول قرارگاه جهادی علمدار مازندران در گفتگو با بسیج  از اعزام ۱۰۰ جهادگر مازندرانی به استان خوزستان تا تاریخ ۲۵ اسفند ماه خبر داد.
محمود رحیمی  با بیان اینکه قرارگاه جهادی علمدار مازندران از سال 90 توسط جمعی از جهادگران دانشجوی استان به همت و محوریت شهید مدافع حرم علمدار جهادی شهید محمد بلباسی تشکیل شد، اظهار کرد: برنامه های جهادی قرارگاه از سال ۹۰ از استان های مازندران، آذربایجان شرقی و خوزستان شروع و امسال نیز ۱۰۰ نفر از برادران و خواهران جهادی مازندران به خوزستان اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه جهادی علمدار در عرصه های فرهنگی،آموزشی، عمرانی،بهداشت و درمان و آموزش های خود اشتغالی و اقتصاد مقاومتی فعالیت می کند، تصریح کرد: هرساله با توجه به نیاز منطقه و بررسی هایی که از قبل انجام شده برنامه هایی در قالب هر کارگروه ارائه تا کار به صورت تخصصی در مناطق مشخص اجرا شود.
مسئول قرارگاه جهادی علمدار مازندران خاطرنشان کرد: ۷ سال فعالیت قرارگاه علمدار با افتخارات مختلفی همراه بوده و از سال 95 این مجموعه به نمایندگی از سپاه با هدف صدور و ارائه کار تشکیلاتی اسلامی برای جوانان کشورهای اسلامی اقدام به برگزاری اردوهای برون مرزی در کشور عراق کرد.
رحیمی با تاکید بر اینکه اوج افتخار قرارگاه علمدار ارائه گزارش و سخنرانی نماینده جهادگران کشور در محضر رهبر فرزانه انقلاب است، گفت: طی ۷ سال گذشته شروع فعالیت قرارگاه هر ساله در ایام نوروز در استان خوزستان بوده که می توان به برنامه ای که طی ۵ سال متوالی در شهرستان شادگان استان خوزستان و یک برنامه چند ساله در شهرستان اندیکا که در دو نوروز ۹۶ تا ۹۷ اجرا شده و امسال به همت جهادگران مازندران ادامه دارد.
وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگی از جمله فعالیت ها برگزاری یادواره های شهدا، کلاس های مختلف آموزشی و مذهبی با توجه به نیاز منطقه است، افزود: فعالیت های عمرانی قرارگاه علمدار شامل پروژه های ساخت مسجد، حسینیه، بهسازی مدارس و ساخت دو مدرسه در بند پی شرقی، ساخت دو مدرسه و دو مسجد در استان خوزستان، آبرسانی به روستاهای محروم است.
مسئول قرارگاه جهادی علمدار مازندران در ادامه یادآور شد: بحث بهداشت و درمان ویزیت رایگان و تجویز دارو توسط پزشک متخصص، استفاده از متخصصین زنان و زایمان، بهداشت محیط دهان و دندان، بحث مشاوره و سرکشی خانه به خانه طلاب که انواع بحث های فرهنگی و آموزشی مورد نیاز اهالی آن منطقه است به آن ها آموزش می دهند.
رحیمی با اشاره به اینکه در بحث خوداشتغالی با توجه به نیاز منطقه، خوداشتغالی و پتانسیل مورد نیاز برنامه ریزی های مناسب انجام و اجرا می شود، بیان کرد: متاسفانه علی رغم منابع سرشاری که خوزستان داشته این استان حماسه ساز همواره مظلوم واقع شد و محرومیت های زیادی به خصوص در مناطق دور افتاده خوزستان بوده که همیشه جزء محروم ترین مناطق کشور و نیازمند کمک هستند.
وی اظهار کرد: خوزستان کانون هجوم تهدیدات فرهنگی، اعتقادی، قومی و امنیتی مختلف بوده و برای رفع این نواقص نیاز به نگاه ویژه همه جانبه از طرف مردم و دولت است تا با همت انجام و دست در دست هم تلاش کنیم.
مسئول قرارگاه جهادی علمدار مازندران خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال های قبل با حدود ۱۰۰ نفر از جهادگران مازندرانی از برادران و خواهران به منطقه در تاریخ ۲۵ اسفند اعزام شده و برنامه ها را تا ۱۰ فروردین 98 ادامه خواهیم داد و یکی از برنامه های شاخص ما بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور بوده که در روز تحویل سال یا روز بعد آن در قالب کارگروه های مختلف با برنامه ریزی درست و شناسایی منطقه اجرا خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها