خبرهای داغ:
رییس اداره بهداشت و درمان شهرستان ملایر خبر داد

اجرای طرح سلامت نوروزی در ملایر

رییس اداره بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در ملایر گفت: کشیک‌های نوروزی نیز از 29 اسفندماه تا پایان تعطیلات در 16 فروردین ماه فعال است.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۷۸
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

اجرای طرح سلامت نوروزی در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محسن ترکاشوند در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر، فوریت‌های پزشکی 115آماده ارائه خدمات هستند، اظهار داشت: مراکز جامع سلامت شبانه‌روزی شهرهای سامن و ازندریان با 6 پزشک و مراکز جامع سلامت جوکار، اسلامشهر آق گل، حسین آباد ناظم، زنگنه و انوج در ساعت اداری ایام تعطیلات نوروز فعال هستند.

رییس اداره بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی در ملایر گفت: در طرح سلامت نوروزی65 پزشک عمومی و 60 پزشک متخصص در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان فعال هستند و به مردم و مسافران در ایام عید خدمات ارایه می دهند.

وی افزود: علاوه بر چهار داروخانه شبانه‌روزی فعال ملایر در ایام تعطیلات نوروز، داروخانه‌های روزانه‌ای که تمایل به ارایه خدمات در این ایام دارند، می‌توانند فعالیت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به فعالیت داروخانه‌ها در شهرهای جوکار، ازندریان، سامن و اسلامشهر آق گل ادامه داد: تمامی تخت‌های بیمارستانی، اتاق‌های عمل و بخش‌های ویژه بیمارستان در این ایام آمادگی لازم را برای ارایه خدمات به مسافران نوروزی دارند.

وی بیان کرد: فوریت‌های پزشکی ملایر با 15 آمبولانس و هشت کد در 9 پایگاه آماده‌باش کامل هستند و پد بالگرد بیمارستان امام حسین(ع) نیز برای ارایه خدمت در مواقع ضروری آماده است.

ترکاشوند گفت: پایگاه امداد جاده‌ای سد کلان ملایر که هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسیده است، در ایام نوروز به دلیل تردد مسافران خدمات ارایه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز تمام ظرفیت‌های تخت‌های بیمارستانی و آی سی یو و سی سی یو به کار گرفته می شود ادامه داد: با توجه به کمبود متخصص ارتوپدی، مقرر شد 2 پزشک ارتوپدی در شیفت عصر روزهای تعطیل به صورت سرپایی در بیمارستان امام حسین(ع) به مراجعان خدمات ارایه دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به فعالیت متخصص طب اورژانس گفت: هم اکنون خدمات زیادی توسط طب اورژانس بیمارستان ملایر انجام می‌شود که در این راستا در خدمات بستری کمتر دچار مشکل شده‌ایم.

وی افزود: کشیک‌های نوروزی نیز از 29 اسفندماه تا پایان تعطیلات در 16 فروردین ماه فعال است.

ترکاشوند اظهار داشت: با اقدامات انجام شده و پیگیری نمایندگان مجلس موفق به جذب یک رادیولوژیست شدیم که تعداد آنها در شهرستان به سه پزشک رسید.

وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان اشاره کرد و افزود: تاکنون از محل اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از یک هزار میلیارد ریال در این شهرستان هزینه شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر طرح تحول نظام سلامت را طرحی موفق از سوی دولت و وزارت بهداشت و درمان دانست و گفت: این طرح در سال آینده ادامه پیدا می کند و از سوی وزیر بهداشت و درمان اولویت‌هایی نیز در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از محل اجرای این طرح تجهیزات پزشکی بسیار خوبی خریداری شد و 28 خانه بهداشت و 18 مرکز جامع سلامت در این شهر بازسازی و احداث شد.

ترکاشوند با اشاره به احداث اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) گفت: در صورت راه اندازی اورژانس، انقلابی در حوزه جلب رضایت مندی و ارتقای کیفیت خدمات در این شهر به وجود می آید.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر اضافه کرد: سال آینده کلینیک ویژه فخریه، مرکز غربالگری سرطان با 18 میلیارد ریال اعتبار و مرکز ال دی آر با پنج اتاق زایمان در بیمارستان مهر ملایر افتتاح می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر به جذب یک رادیولوژ فک و صورت اشاره و بیان کرد: سال آینده کلینیک سرپایی سونوگرافی فخریه نیز راه اندازی می شود.

وی اخذ مجوز بیمارستان خیرساز 96 تختخوابی ملایر را اقدامی بزرگ در حوزه درمانی این شهر برشمرد و ادامه داد: به تازگی نیز موافقت اصولی این بیمارستان از وزارت بهداشت و درمان اخذ شد و تا سال 1402 باید تکمیل و به بهره برداری برسد.

ترکاشوند با بیان اینکه این بیمارستان هم اکنون حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: با همتی که خیر ملایری در ساخت این بیمارستان دارد، زودتر از موعو مقرر تکمیل و راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: تجهیز و تامین نیروی بیمارستان 96 تختخوابی ملایر با وزارت بهداشت و درمان است، درحالی که خیّر قول مساعد داده است در خرید تجهیزات نیز مساعدت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار