نشست اخلاق با محوریت تزکیه نفس با حضور حجت الاسلام کارگران در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۲۰۹۸۹
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، در این نشست حجت الاسلام کارگران با اشاره به جهارت اربعه انسان یعنی روح، جسم، قلب و عقل گفت: از نظر انبیاء الهی که فرهنگ خود را از خدا گرفته اندجسم نیز نیاز به توجه دارد چرا که بستری برای روح می‌باشد و نه مانند مرتاض‌ها که به اندک غذایی به درجاتی می‌رسند! چرا که علاوه بر اینکه جسم در انجام اعمال صالح نقش دارد تا جسم نباشد روح در آن دمیده نمی‌شود و این جسم است که اعمال آدمی بر آن سوار می‌شود.
وی افزود: انسان هم باید به جسم برسد و هم به روح، و حتی در روزه گرفتن هم امر شده روزه بگیرید! بعد گفته دعای سحر و بعد هم خوردن سحری! اگر انسان جسم ناقصی داشته باشد نمی‌تواند عند ربهم یرزقون شوند و در رابطه با رسیدگی به جسم اسلام حد و حدودی را برای رسیدگی به جسم معین کرده و اینگونه نیست که بتواند هر چه میخواهدبخورد و بیاشامد؟!
این استاد اخلاق گفت: حد و حدود اسلام به این معناست که وقتی می‌خواهیم برای جسم کاری کنیم شرایطی از جمله عدم پذیرش لقمه حرام، عدم پذیرش لقمه شبهه ناک و عدم پذیرش تفکر باطل رعایت شود؛ چون اولین چیزی که اسلام امر می‌کند اینست که لقمه حرام آثار عبادت را می‌گیرد؛ و ممکن است به واسطه یک لقمه شبهه ناک چهل سال اثر دعا به عقب بیفتد!
حجت الاسلام کارگران افزود: دعا حالت روحانی است نه جسمانی! وقتی می‌خواهیم روح تربیت شود جسم باید به گونه‌ای باشد که همه جا نرفته باشد و هر چیزی را نخورده باشد! چرا که وقتی لقمه شبهه ناک باشد روح نمی‌تواند دعا را بپذیرد! و همچنین تفکر باطل مانع پذیرش آثار عبادات شده و بالعکس اثر منفی خواهد داشت که ما به طور محسوس در جامعه شاهد آن هستیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات