خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین
پیرنون عنوان کرد:از ساعت ۲۴ امشب، تمام عوارضی های استان بجز اتوبان قزوین رشت الکترونیکی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۰۲
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جلسه شورای ترافیک استان بیان کرد:برنامه جامع کاهش تصادفات در ایمنی محورهای برون شهری تدوین و اجرایی شده است.

وی گفت:در بحث رفع نقاط حادثه خیز راهداری با دیتای موجود که از طریق پلیس راه به دست ما رسیده به دنبال کاهش تصادفات جاده ای هستیم و در همین راستا ۷۲ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که دو نقطه آن رفع شده است و نگرانی ما ازادراه قزوین زنجان است که سه نقطه با مشکل اصلاح هندسی شناسایی شده که در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: دسترسی غیرمجاز به ازادراهها، به قیمت جان مردم تمام می شود. با اقدامات انجام شده از سوی راهداری سه سال کاهش تصادفات در ازادراهها را شاهد بودیم اما امیدواریم که این روند ادامه یابد. چرا که بر اساس بررسی های بین المللی، سهم راه در تصادفات ازادراهها ۲۰ درصد امار را شامل می شود. و جای دستگاههای فرهنگ ساز در این امر کمرنگ است و نیاز به ورود جدی این دستگاهها می باشد.

پیرنون عنوان کرد:دوربین های ما در تمام محورها ترددها را ثبت می کنند و طبق اخرین امار موجود بیش از ۱۵۰ هزار پیامک توسط سامانه های ما به رانندگان ارسال شده که نشانه انجام تخلفات از سوی مردم است و نیاز به اگاهسازی و فرهنگ سازی دارد.

وی افزود:هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل در استان وجود دارد که ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، ۵۲۸ دستگاه سواری و مابقی مینی بوس می باشد و دویست و چهل و سه هزار سفر با این سیستم انجام شده و توصیه می کنیم مردم از این دستگاه حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اضافه کرد:از ساعت ۲۴ امشب، تمام عوارضی های استان بجز اتوبان قزوین رشت الکترونیکی خواهد شد.

وی گفت:در همین راستا سامانه هایی نصب شده که پلاک ها را می خوانند و راننده موظف است تا ۴۸ ساعت پس از عبور از عوارضی، از طریق اپلیکیشن و یا خودپرداز بانک پاسارگاد نسبت به پرداخت عوارض اقدام کرده و اگر پرداخت نشد جریمه می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد:با توجه به آزمایشی بودن طرح، رانندگان، تا ۲۴ فروردین ماه، فرصت پرداخت عوارض را دارند و از ۲۴ فروردین به بعد موظف به پرداخت ۴۸ ساعته هستند.

پیرنون افزود:این موضوع قطعا در اول کار با سعی و خطا همراه است و تدابیر لازم برای متضرر نشدن مترددین لحاظ شده است.

1010/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها