نظارت و حضور پلیس در همه تفرجگاه ها

همۀ تفرجگاه های کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش پلیس قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۹۱۲۱۰۸۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱
فرمانده انتظامی استان درهمه تفرجگاه‌های استان تحت پوشش پلیس نشست خبری با گرامیداشت ماه رجب به اقدامات پلیس در سال جاری اشاره کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد در سرقت عادی رتبه ۳۲ کشور را دارد این در حالی است که در وقوع سرقت تنها یک استان شرایط بهتری نسبت به کهگیلویه و بویراحمد داشته است.
سردار انصاری با بیان اینکه امسال کاهش ۶۷ درصدی سرقت مسلحانه و ۲۸ درصدی سرقت به عنف را در استان شاهد بودیم افزود: کهگیلویه و بویراحمد در نزاع دسته جمعی رتبه ۳۱ کشور را داشته است.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با اقدام قاطع پلیس مجرمی را که تمام همدستانش اعدام شده بود بعد از ۴ سال متواری شدن در استان یزد دستگیر و به قانون سپردیم.
سردار انصاری در خصوص سرقت از طلا فروشی لنده گفت:سرقت از طلافروشی شهرستان لنده تنها سرقت مسلحانه در سال ۹۷ بود که سارق شناسایی و به زودی دستگیر می‌شود.
وی به اقدامات پلیس در زمینۀ مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: امسال کشفیات مواد مخدر ۵ تن و ۲۰۰ کیلوگرم بود که در سطح شهر‌ها و محور‌های مواصلاتی با همکاری پلیس دیگر استان‌ها کشف شد.
انصاری عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر در سال جاری افزایش ۱۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است، ضمن اینکه در همین خصوص ۱۷۰۰ نفر تهیه و توزیع کننده مواد مخدر، خرده فروش، قاچاقچی و مصرف کننده مواد مخدر دستگیر و ۳۱۰ دستگاه ماشین هم توقیف شد.
وی در ادامه ارزش ریالی کالا‌های قاچاق مکشوفه را ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در همین خصوص ۷۱۳ دستگاه انواع ماشین توقیف و بیش از دو هزار و ۱۰ نفر قاچاقچی دستگیر شدند ضمن اینکه کشفیات کالای قاچاق افزایش ۲۴ درصدی را نشان می‌دهد.
انصاری از شناسایی همه مجرمان فضای مجازی و حوزه سایبری خبر داد و با بیان اینکه همه جرائم در حوزه مجازی کشف شد گفت: شناسایی و دستگیری دو نوجوان که با ۱۵۰۰ کارت عابر بانک قصد خالی کردن حساب مردم را داشتند و شناسایی باند که ۳۰۰ میلیون ریال از حساب مردم در حال کاسبی بود از جمله اقدامات پلیس در حوزه فضای مجازی است.
فرمانده انتظامی گفت: در تصادفات درون شهری ۲۰ درصد و تصادفات برون شهری ۵ درصد کاهش تلفات جانی به ثبت رسیده و در مجموع تلفات فوتی حوادث رانندگی ۱۰ درصد کاهش یافته است.
وی در خصوص دستگیری متهمان تیراندازی به رئیس کل دادگستری استان گفت: برخورد قاطع مرجع قضایی با متخلفان باعث شد عده‌ای به رئیس کل دادگستری سوء قصد کنند که خوشبختانه این افراد دستگیر و در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفتند.
فرمانده انتظامی استان در ادامه از متلاشی شدن باند حمل سلاح غیرمجاز خبر داد و گفت: باند حمل سلاح غیرمجاز از استان‌های مرز نشین قبل از اینکه به مقصد برسند توسط پلیس کهگیلویه و بویراحمد متلاشی و منهدم شدند.
انصاری به اقدامات پلیس در چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پلیس مخالف شادی مردم نیست، اما شادی نباید به هر قیمتی باشد لذا برای جلوگیری از حوادث و تلفات چهارشنبه آخر سال برای همۀ شهر‌ها برنامه‌ریزی و بلوک‌بندی شده و افسران ارشد را برای این مکان‌های تعیین کردیم.
وی با اشاره به نقش خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال افزود: شعار ناجا در تعطیلات عید نشاط بهاری، نظم و قانونمندی است که در راستای خدمت به مردم و تحقق این شعار در ایام نوروز ۱۳۰ گشت در درون و برون شهر‌ها امنیت مردم را کنترل می‌کنند.
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در نوروز ۹۸ همۀ ۶۱ تفرجگاه استان تحت پوشش پلیس قرار می‌گیرد و پلیس با ایجاد ۲۱ ایستگاه در ورودی شهر‌ها تا پایان تعطیلات نوروزی در ۱۶ فروردین به مردم خدمات ارائه می‌دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار