حجت الاسلام عباس رضی گفت: اهمیت راهیان نور کمتر از حرکت اربعین نیست. این سیل عظیم کاروان ها که به زیارت مقتل شهدا حرکت می کنند همانند سیل عظیم پیاده روی اربعین است.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۲۲
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۳

   به گزارش خبر گزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ کارشناس مسائل فرهنگی گفت: راهیان نور فرصت بسیار مغتنمی است که حال و هوای دیگری دارد و می تواند ارزش‌های جامعه را احیا کند تا نسل نوجوان و جوان امروزی بدانند جوانان دیروز چه رشادت‌هایی برای صیانت از سرزمین خود بروز دادند و از آن درس بگیرند.

حجت الاسلام رضی افزود: لذا امروز همه وظیفه داریم ارزش‌ها و باورهای دینی و اصیل اسلامی را حفظ کرده و از آنها برای مقابله با تهدید فرهنگی دشمنان استفاده کنیم.

وی  در ادامه گفت: زیارتگاه های راهیان نور موزه بزرگ و نماد پایداری و استواری یک ملت در راه آرمان‌های خود است و مرور خاطرات شهداء و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در اردوهای راهیان نور، درس استقامت، ایستادگی و خودباوری را برای شرکت کنندگان به ارمغان می آورد.

رضی خاطر نشان کرد: حفظ افتخارات‌ و قله‌های‌ سربلندی‌ و عزت‌ ملت‌ ایران‌ در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ بعنوان‌ هویت‌ ملت‌ و سرمایه‌ ارزشمند معنوی‌ باید همواره‌ مورد اهتمام‌ جدی‌ باشدوجهاد و مبارزه‌ جانانه‌ و غریبانه‌ ملت‌ ایران‌ در طول‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ با دشمنی‌ كه‌ مورد حمایت‌ بی‌دریغ‌ شرق‌ و غرب‌ بود، بعنوان‌ یك‌ ارزش‌ والا و یكی‌ از مؤلفه‌های‌ شخصیت‌ ملت‌ ایران‌ باید حفظ و ارج‌ نهاده‌ شود.

رضی تصریح کرد: اهمیت راهیان نورکمتر از حرکت اربعین نیست این سیل عظیم کاروان ها که به زیارت مقتل شهدا حرکت می کنند همانند سیل عظیم پیاده روی اربعین است و هر فکر و هر مکتبی برای آنکه بتواند استمرار داشته باشد نیاز به توجه به آرمان هایش و ترویج  و زنده نگه داشتن آنها دارد، قطعا شهادت در گفتمان انقلاب و اسلام  به عنوان یکی از آرمان های اساسی و مهم مطرح است، لذا باید شهادت به عنوان عامل دعوت کننده و عنصر بقای انقلاب و اسلام معرفی شوداز این رواردوهای راهیان نور ضروری است چرا که احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و به شکل کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی می تواند باشد.

وی عنوان کرد: آری در کشوری که خود، هدفِ صهیونیسم، استکبار، داعش و غیره است ، بحمدا… امنیت به شکلی مثال زدنی حاکم است و این را ما مرهون خون شهدا و ایثارگری های آن ها هستیم در حقیقت خون شهدا اطفا کننده آتش ناامنی ها بود و امروز یاد شهدا حافظ امنیت کشور است همین اردوهای راهیان نور می تواند باعث ترویج این فکر مقدس برای ایجاد امنیت در منطقه بشودلذاراهیان نوربسیار بسیار مهم وامری برای رسیدن به همدلی و هم‌زبانی است، هنگامی‌که مردم با اختلافات ظاهری کنار هم جمع شوند، این شهدا هستند که خودنمایی می‌کنند و این اختلافات را تبدیل به انسجام می‌کند و زائران همدل و هم‌زبان می‌شوند.

حجت الاسلام رضی گفت: راهیان نور مهم است چراکه سردادن شعار مظلومیت است، مظلومیت ملت ایران را جایی نمی‌توان نشان داد مگر در مناطق عملیاتی راهیان نور، مکانی بسیار مقدس برای بیان حقایق و واقعیات جنگ و ظلم دشمنان. خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که عاقبت امر وارث زمین مظلومین خواهند بود.

وی افزود: همچنین راهیان نور، صحنه کارزار حق علیه باطل است وقتی جوانی آن صحنه‌ها را از نزدیک مشاهده می‌کند و گریه می‌کند در حقیقت ضمن محکومیت باطل، مبارزه خود را با آن به‌ویژه نظام سلطه که آن جنایات را آفریده، مطرح می‌کند ،آری راهیان نور مهم است تا زائران بتوانند به نعمت جنگ پی ببرندجنگ برای ما واقعاً نعمت بود. نعمتی که داشته های معنوی و قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید.

ارسال نظرات