فرمانده سپاه ناحیه لردگان در خصوص اهمیت راهیان نور، گفت: اردوهای راهیان نور احیاکننده فرهنگ شهادت است.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۲۶
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری ؛ فرمانده سپاه ناحیه لردگان در گفتگو  با خبرنگار بسیج گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور برای کشور ضروری است و احیا کننده فرهنگ شهادت و مقاومت در جمهوری اسلامی است.

سرهنگ پاسدارسید مسعود موسوی افزود:امروزه که اطراف کشور اسلامی ما را جنگ و ناامنی فراگرفته ، اروهای راهیان نور می تواند مسبب شکر نعمت امنیت باشد که با خون شهدا برای کشور ما به ارمغان آمد.

وی ادامه داد: وقتی دشمن سیل مردم و ملت را از جای جای کشور به سمت مناطق جنگی می بیند در دلش دلهره ایجاد می شود و در حقیقت  راهیان نور همچون رژه جنگی  مایه قوت نظامی و فرهنگی ایران در برابر دشمنان است.

موسوی تصریح کرد: راهیان نور روحیه انقلابی را تقویت می کند ، روحیه انقلابی همان روحیه ای است که شهدا در میدان نبرد آن را به دست آوردند و این روحیه انقلابی خود می تواند باعث همدلی  همزبانی باشد و مردم با اختلافات ظاهری که دارند در کنار هم جمع می شوند.

وی افزود: در سال جاری تعداد 1648 نفر از بسیجیان شهرستان لردگان در 4 نوبت از مناطق عملیاتی شمال غرب کشور بازدید کردند.

سرهنگ موسوی در خصوص اهمیت اردوهای جهادی گفت:شاخصه بارز  اردوهای جهادی  تربیت نسل انقلابی و مومن است به طوری که عده ای از جوانان کشور در مقاطع تحصیلی مختلف گرد هم جمع می  شوند و با هدف کمک رسانی به هم نوع خود به دور از خانواده ها  کار خدمت رسانی را انجام می دهند.

وی ادامه داد:محرومیت زدایی و خدمات رسانی به مناطق محروم از دیگر اهداف اردوهای جهادی است که به نوعی یکی از اهداف انقلاب اسلامی نیز می باشد  و این اردوهای جهادی را می توان آتش به اختیار نیروهای انقلابی دانست.

موسوی با اشاره به اردوهای جهادی برگزار شده در سال جاری گفت: در سال جاری نیروهای انقلابی و دلسوز در اردوهای سه روزه به تعداد 80 نفر روز ، هفت روزه به تعداد 680 نفر اردو و یک روزه 313 نفر روز در فعالیت های ساخت و ساز مسکن مددجویان، ساخت پروژه های محرومیت زدایی ، سرویس های بهداشتی ، منازل محرومین ، آب رسانی و ... به مردم نیازمند سه بخش مرکزی ، فلارد و خانمیرزا کمک رسانی کردند.

ارسال نظرات