اعلام جزئیات ویژه‌برنامه‌های اعتکاف در مسجد گوهرشاد

جزئیات برگزاری ویژه‌برنامه‌های مناسک پر فیض اعتکاف و اعمال «ام داوود» در حرم مطهر رضوی اعلام شد.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۴۱
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام رضاعلی عزیزی، سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه برنامه اعتکاف در حرم مطهر رضوی سابقه دیرینه‌ای دارد، گفت: مناسک پرفیض اعتکاف در حرم مطهر رضوی و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی همزمان با سراسر کشور از بامداد ۲۹ اسفند آغاز و تا غروب ۲ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال نیز برای معتکفان عزیز ویژه برنامه‌های متعددی در قالب سخنرانی، مدیحه‌سرایی، قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، قرائت ادعیه، بیان احکام، تشکیل حلقه‌های معرفت، اهدای هدایای فرهنگی و... به اجرا در می‌آید.

عزیزی افزود: این ویژه‌برنامه‌ها همزمان با ولادت باسعادت امیرالمومنین (ع) از ساعت یک بامداد روز چهارشنبه با قرائت قرآن، بیان احکام توسط حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی و مناجات خوانی آغاز خواهد شد.

مراسم جشن ولادت امام علی (ع) در حرم رضوی
سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: در روز ولادت حضرت علی (ع) ویژه برنامه‌ای برای معتکفان تدارک دیده شده که بعد از نماز ظهر و عصر با مدیحه سرایی آغاز می‌شود و در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با موضوع درس‌هایی از قرآن سخنرانی خواهد کرد و قبل از نماز نیز محفل انس با قرآن و پرسمان دینی دایر است.

وی سخنرانی توسط حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری، قرائت زیارت رجبیه (ع) و برپایی حلقه معرفت و پرسمان دینی را از دیگر برنامه‌های روز اول اعتکاف برشمرد و ابراز کرد: با توجه به اهمیت پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات دینی و اعتقادی، جلسات پرسش و پاسخ تخصصی «حلقه‌های معرفت» در سه نوبت صبح، عصر و شب تدارک دیده شده که در هر نوبت، اساتید در قالب ۴ گروه ویژه برادران و ۲ گروه ویژه خواهران به موضوعات تربیتی، اخلاقی، اعتقادی و احکام خواهند پرداخت.

عزیزی درباره برنامه دومین روز از برگزاری اعتکاف افزود: برنامه‌های روز دوم از ساعت ۱۲ بامداد با قرائت قرآن، بیان احکام، مراسم لحظه تحویل سال و مناجات‌خوانی آغاز و در طول روز نیز حلقه‌های معرفت، مشاوره دینی و سخنرانی حجت اسلام و المسلمین سیدمهدی حائری‌زاده برگزار خواهد شد.

برگزاری حلقه‌های معرفت
وی با بیان اینکه در اعتکاف امسال روزانه بیش از ۲۰ حلقه معرفت از سوی اداره پاسخگویی حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر تشکیل حلقه‌های معرفت، اساتیدی مجرب به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی سوالات معتکفان در مسجد گوهرشاد خواهند بود.

عزیزی افزود: در آخرین روز از مناسک اعتکاف، دعای کمیل توسط ذاکر اهل بیت (ع) علی برادران قرائت و ساعت ۱ بامداد حجت الاسلام حلواییان به ایراد سخنرانی و سیدرضا نریمانی به روضه‌خوانی می‌پردازد.

اجرای برنامه ام‌داوود بعد از نماز جمعه
سرپرست معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به همزمانی روز سوم اعتکاف با وفات حضرت زینب (س)، مرثیه و اقامه عزا را از دیگر برنامه‌های روز سوم برشمرد و اعلام کرد: ویژه برنامه ام‌داوود بعد از اقامه نماز جمعه آغاز می‌شود و دعای آن نیز ساعت ۱۷:۳۰ توسط سعید حدادیان قرائت می‌شود.

وی از توزیع بسته‌های فرهنگی میان معتکفان حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: ویژه برنامه اعتکاف ماه رجب حرم مطهر رضوی در ساعت ۲۰:۳۰ شامگاه جمعه با مراسم وداع معتکفان با مدیحه سرایی سعید قانع و امیر عارف به پایان خواهد رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها