خبرهای داغ:
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز هر صدایی که برای نفاق و اختلاف انگیزی باشد، به طور قطع صدای دشمن است.
کد خبر: ۹۱۲۱۱۷۷
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵

هر صدایی که برای نفاق باشد، به طور قطع صدای دشمن استبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، محمد کاظمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: ما در خیلی از موارد در مجلس سلب اختیار شدیم و در حالی که مجلس باید در راس امور باشد، اینگونه نبود.

وی خاطرنشان کرد: لوایح چهارگانه ای که بسیاری از موانع و مشکلات مالی را در ارتباط با نظام بانکی، بیمه ای و مسایل پولی و بانکی حل می کرد و توسط مجلس تصویب شده و شورای نگهبان نیز آن را تایید و تصویب کرده که در این زمینه ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام را من به عنوان یک حقوقدان خیلی موجه نمی دانم.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم افزود: اگر بنا است مجلس در راس امور باشد، باید حرف آخر را در کشور بزنیم.

وی همچنین انتخاب حجت الاسلام رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه را انتخابی خوب دانست و افزود: وی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وارد دستگاه قضایی شد و فردی سخت‌کوش و فعال است که می تواند در این حوزه گام های اساسی بردارد.

کاظمی بیان کرد: با توجه به اینکه اقتصاد ما بیمار است و سر ریز تمامی مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف به سمت دادگستری است، مشکلات دستگاه قضایی، بیشتر مشکلات کشوری است و با توجه به محدود بودن منابع مالی، نمی‌توانیم تعداد قضات را افزایش دهیم، در حالی که هر سال تعداد پرونده‌های ورودی رو به افزایش است.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم با تاکید بر اینکه حجت الاسلام رییسی در حوزه حقوق شهروندی و حقوق متهمان باید گام های اساسی بردارد، افزود: همانگونه که قانون اساسی به حقوق شهروندی توجه کرده، قوه قضاییه نیز باید این حقوق را لحاظ کند.

کاظمی تصریح کرد: رسیدگی به پرونده‌های سیاسی نباید امنیتی شود؛ و در دادگاه علنی انجام شود و زمان رسیدگی به پرونده‌ها کوتاه شود.

وی اصلاح قانون را یک نیاز ضروری و اساسی دانست و قوی‌تر کردن نظارت‌ها، تغییر شرایط موجود و تقویت و افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی را ضرورت‌های مهمی برشمرد که رییس قوه قضاییه می‌تواند در این زمینه گام‌های اصلاحی بردارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین سال 97 را سالی پر فراز و نشیب برای کشور و مردم دانست و افزود: در نیمه دوم سال پس از خروج آمریکا از برجام دچار مشکل شدیم.

کاظمی با بیان اینکه نظام استکباری همواره از هیچ کوششی برای ضربه زدن به نظام و ملت ایران دریغ نمی‌کند، گفت: اقدام ترامپ در خروج از برجام و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران یک اقدام غیرعقلانی، غیرقانونی و غیر اخلاقی و خلاف موازین بین المللی و یک ظلم آشکار علیه مردم ما بود.

وی از سکوت جامعه بین الملل و کشورها علیه اقدام نابخردانه آمریکا ابراز تاسف کرد و اظهار داشت: ملت ایران به تنهایی در مقابل این همه ظلم ایستادگی می‌کند.

کاظمی با اشاره به تلاش دولت برای حل مسائل و مشکلات کشور که متاثر از تحریم‌ها است، گفت: به طور قطع دولت هم در انجام وظایف خود قصور، نقاط ضعفی و سوء مدیریت هایی دارد، اما باید بپذیریم که قبل از خروج آمریکا از برجام، روند عادی و خوب بود و یک شرایط با ثباتی را در کشور شاهد بودیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی اقتصادی در کشور به دستور رهبر معظم انقلاب برای آسان سازی شرایط برای مردم گفت: خوشحال هستیم که آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را به صفر برساند و با فروش روزانه بیش از یک میلیون بشگه نفت به صورت متعادل شرایط تامین مالی کشور فراهم می‌شود.

کاظمی ادامه داد: امسال در بودجه سال 98 حدود 14 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اختصاص دادیم.

وی بر لزوم تلاش مضاعف در نظام توزیع تاکید کرد و افزود: امروز بار سخت مشکلات معیشتی و اقتصادی روی دوش مردم است و همه باید با وحدت، صمیمت و همدلی این مسیر را با موفقیت پیش ببریم.

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد: امروز هر صدایی که برای نفاق و اختلاف انگیزی باشد، به طور قطع صدای دشمن است.

کاظمی گفت: باید به خاطر شرایط به وجود آمده از مردم عذرخواهی کنیم و من به سهم خودم از مردم عذرخواهی می کنم که نتوانستیم متناسب با شان مردم در راستای تامین معیشت و یک زندگی آرام موفق باشیم.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم ابراز امیدواری کرد: سال آینده بتوانیم گام‌های موثری برای حل مشکلات مردم و کشور برداریم و همواره این امر دغدغه نمایندگان مجلس است.

کاظمی همچنین به اقدامات انجام شده در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از منابع محدود بتوانیم به نیازها و مشکلات اساسی مردم ملایر پاسخ دهیم.

وی پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان را چشمگیر دانست و گفت: اگرچه مشکلاتی در تامین دارو، بیمه و درمان داریم، اما گام های بسیار موفقی در این حوزه برداشته شد.

وی اجرای طرح هادی و بهسازی روستایی را نیز موفق خواند و بیان کرد: 410 میلیارد ریال برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی پرونده تشکیل و بخشی از این تسهیلات پرداخت شد و رتبه نخست استان را کسب کردیم.

کاظمی تکمیل چهارخطه محور ملایر، آورزمان به نهاوند را دغدغه اصلی برشمرد و اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات دولتی، نمایندگان نیز از سهم خود 40 میلیارد ریال بودجه برای اجرای این طرح اختصاص دادند که امیدواریم اوایل سال آینده عملیات اجرایی این محور آغاز شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم همچنین واگذاری قطعه نخست راه آهن همدان- ملایر را اقدامی مثبت در حوزه ریلی این شهرستان عنوان کرد و افزود: 50 میلیارد ریال برای تاسیسات دانشگاهی از سهم نمایندگان این شهرستان اختصاص داده شد.

وی به اجرای 120 هزار مترمربع آسفالت در سطح روستاها و رسیدن آب شرب سد کلان به شهر ملایر در تابستان سال آینده اشاره کرد و یادآور شد: در یک سال گذشته به اندازه 10 سال در حوزه اجرای فاضلاب شهری ملایر کار انجام شد.

نائب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس دهم درباره تغییر فرماندار ویژه ملایر نیز بیان کرد: استاندار همدان به عنوان نماینده عالی دولت در مورد تغییر و تحول مدیران و فرمانداران تصمیم گیرنده است و ما خیلی مداخله‌ای در این زمینه نداریم.

کاظمی به طرحی مربوط به «کودک همسری» در کمیسیون قضایی مجلس اشاره کرد و گفت: این طرح رد شده، اما در صحن علنی مجلس هنوز مطرح نشده است که به طور قطع رای می‌آورد.

وی همچنین افتتاح چهار مرحله از پارس جنوبی در عسلویه با دست مهندسان پرتوان ایرانی را به عنوان یک اقدام بزرگ در کشور تبریک گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات