کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با بسیج تشریح کرد

پیام سفر سرلشکر باقری به رژیم صهیونیستی و آمریکا در سفر به سوریه

صدیقی گفت: حضور سرلشکر باقری هم این پیام را دارد که می گوید ما در مرحله بعد هم ایستاده ایم و هم این پیام را می دهد که ما باعراقی ها و سوری ها در ادامه مسیر، کاملا هماهنگ هستیم.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۱۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰

مجتبی صدیقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به سفر سرلشکر باقری(رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران ) به سوریه گفت: سفری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به سوریه و نشست سه جانبه با فرماندهان ارتش سوریه و عراق در این کشور، یک سفر تاریخی، بسیار مهم و معنادار است.

وی افزود: در هشت سال گذشته که بحران سوریه توسط نظام سلطه ایجاد شد و جریانات تکفیری و تروریستی از کشورهای مختلف در این کشور برای شکستن کمر مقاومت گرد هم آورده شدند اما به لطف خدا و تدبیر رهبر انقلاب تحت عنوان جریان و محور مقاومت، یک ضرب شست جدی به نظام سلطه و نیروهای نیابتی در منطقه نشان دادند.

صدیقی با اشاره به ضعف دستگاه سیاست خارجه گفت: در واقع ما در میدان پیروز بودیم و موفقیت های بزرگی را کسب کردیم اما در عرصه بازی های سیاسی به دلیل ضعف بسیار شدید دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی در چند سال گذشته، موفق نشدیم از این ظرفیت پیروزی های نظامی و میدانی در راستای مباحث سیاسی، گسترش نفوذ جمهوری اسلامی و اقتدار جریان مقاومت در منطقه بهره برداری کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در خلأ حضور دستگاه سیاست خارجه در مباحث منطقه ای، اقدام سرلشکر باقری در برگزاری این نشست، به نوعی باز کردن یک جبهه جدید مقابل جریانات تکفیری، حامیان منطقه ای، آمریکا و اسرائیل به عنوان پشت پرده اصلی آنها در داستان سوریه و عراق است.

وی افزود: امروز که تقریبا داستان داعش در عراق و سوریه پایان یافته است و در شرایطی که جریان تکفیری سوریه در وضعیت شکست قطعی قرار گرفته به نظر می رسد سفر سرلشگر باقری توانست هم یک ظرفیت سیاسی را فعال کند، هم یک همراهی و برنامه ریزی برای تحولات آینده ایجاد کند و هم بتواند یک راهبرد نگاری در راستای مقابله با باقیماندهای جریانات تروریستی و طراحی های جدید انجام دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که آمریکائیها دست از طراحی توطئه علیه جریان مقاومت در منطقه برنداشتند و مرتب در حال پیگیری نقشه ها و طراحی های خود هستند.

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در منطقه گفت: دشمنان در شمال سوریه حرکت هایی را آغاز کرده اند، در عراق به دنبال برنامه ریزی برای خرابکاری هستند، همچنین به دنبال ایجاد منطقه حائل مرزی بین عراق و سوریه و استفاده از ظرفیت کُردها و ترک ها در راستای اهداف خود هستند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: بنابراین برای مقابله با طراحی های جدید و مقابله با وضعیت های احتمالی نیاز بود که یک هم راستایی و هماهنگی کاملی بین این سه کشور ایجاد شود و کاری که سرلشگر باقری انجام داد یک پیش دستی بود و به نظر می رسد که در این نشست، برنامه های خوبی برای مقابله با پروژه های خطرناک آمریکا و اسرائیل در منطقه ایجاد شده و هماهنگی بسیار خوبی بین ارتش سه کشور یعنی بین نیروهای سوری، عراقی و سایر نیروهای مقاومت زیر پرچم جمهوری اسلامی در حال شکل گیری است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: حضور سرلشکر باقری هم این پیام را دارد که می گوید ما در مرحله بعد هم ایستاده ایم و هم این پیام را می دهد که ما باعراقی ها و سوری ها در ادامه مسیر، کاملا هماهنگ هستیم و به دوستان منطقه ای هم این پیام را می دهد که خیالشان راحت باشد و بدانند که چشم های تیزبین نیروهای مقاومت در منطقه باز است و هر تحرک و حرکتی را با واکنش مناسب پاسخ خواهند داد و اجازه زیاده روی و گشودن جبهه های جدید را به روی نیروهای مقاومت نخواهد داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار