مسئول کمیته خادمین شهدای طلائیه در گفتگو با بسیج؛
خالقی گفت:خادمین یادمان شهدای طلائیه از بدو ورود تا زمانی که آن زائر به راوی دفاع مقدس و برای زیارت و ادای فریضه نماز تا زمان بدرقه ی زائر از این سرزمین پاک، همه ی این اقدامات را برای رضای خداوند انجام دهد.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۱۹
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲

 به گزارش خبرگزاری بسیج؛ روحانی بسیجی جعفر خالقی-مسئول کمیته خادمین شهدای طلائیه- در گفتگو با خبر نگار بسیج گفت: برای اولین بار در سال 82 بود که در منطقه فتح المبین مشغول خدمت به زائرین یادمان های دفاع مقدس شدم البته بار اول برای دل خودم پای به این مناطق گذاشتم اما بعد دیدم برای طلاب و روحانیون این یک وظیفه واجب مبلغی است و به نظر من باید مسئول کمیته خادمین از عزیزان روحانی و طلبه باشند تا همان اتفاقات اخلاقی زیبای زمان دوران دفاع مقدس در یادمان ها تکرار شود.

خالقی گفت: خادم بودن باید جزئی اززندگی ما باشد و به نظر من خادمین یادمان های دفاع مقدس باید با الگوی رفتاری مناسب همانند یک شهید زنده در مقابل چشمان زائرین این یادمان ها حاضر شوند تا زمینه را برای زیارت با معرفت زائرین حاضر در آن یادمان آماده کنند.

وی در ادامه سه عنصر ولایت مداری،بصیرت و اخلاص را از ویژگی های یک خادم خوب برشمرد و گفت : یک خادم باید حس تکریم ارباب رجوع را در خود تقویت کند و خودش را در میزبانی از میهمانان شهدایی که رهرو راه سرور و سالار شهیدان بوده اند کمترین بداند، همانگونه که یک غلام به اربابش خدمت می کند .

خالقی گفت: خادمین یادمان شهدای طلائیه از بدو ورود زائر تا زمانی که آن زائر عزیز به راوی دفاع مقدس و برای زیارت و ادای فریضه نماز تا زمان بدرقه ی زائر از این سرزمین پاک، همه ی این اقدامات را برای رضای خداوند متعال انجام دهد.

خادم شهدای طلائیه به آن دسته از کسانی که در این کشور به دنبال مسئولیت هستند خاطر نشان کرد و گفت:شهدای عزیز انقلاب اسلامی بهترین داشته دنیایی خود را که جانشان بوده را در راه دین و اسلام فدا کردند لذا کسی که جانش را در راه خدا میدهد هیچ توجیه ریاحی نمی توان به او بست پس ما به او که در راه حفظ آسایش و امنیت جانش را داده، بدهکاریم پس باید این طلبکاری را در روز قیامت به شهدا و خانواده معظمشان پرداخت کنید.

خالقی در همین رابطه افزود: مسئولیت پذیرفتن دو رو دارد؛ یک روی آن دنیایی است و روی دیگرش آخرتی است و آن بدهکاری را زمانی از شما مطالبه می کنند که شما محتاجید بنابراین اگر مسئولین محترم روحیه یک خادم خوب را در خود تقویت کنند در روز قیامت گرفتار نخواهند شد.

وی در پایان با توصیه به جوانان عزیز گفت: هر جوانی که می خواهد از زندگیش لذت ببرد یک شبانه روز از عمرش را در این یادمانهای دفاع مقدس بیتوته کند نه به عنوان خادم بلکه با هر عنوانی که خودشان دوست دارند .   

 

ارسال نظرات