ارجمندی گفت: مستند «یادآوری» به همت گروه مستند بسیج صدا و سیما در 14 قسمت 7 دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه کنندگی نوید سالاری مقدم تولید شده و در ایام راهیان نور از شبکه های سه، مستند، افق و جام جم پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۲۲
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل ارجمندی مدیر گروه مستند بسیج سازمان صداوسیما با اشاره به تولید مجموعه مستند «یادآوری» در گروه مستند بسیج صدا و سیما بیان داشت: مجموعه مستند «یادآوری» با موضوع بررسی تلفیقی گردشگری سیاه (DARK TOURISM) و راهیان نور به تهیه کنندگی و کارگردانی نوید سالاری مقدم تهیه و برای پخش از رسانه ملی در اختیار شبکه‌های سیما قرار گرفته است.


ارجمندی افزود: «گردشگری سیاه»، نوعی از توریسم است که در آن گردشگر به سراغ مناطقی می‌رود که در آن ها رویدادهای تلخی همچون جنگ، قتل و غارت، بمباران هسته‌ای، حملات تروریستی، اردوگاه‌های کار اجباری و اتفاق‌های تلخ در آنجا رخ داده باشد که هدف از برگزاری این تورها یادآوری روزهای تلخ یک کشور برای گردشگران و ادای احترام به کشتگان و سربازان آن جنگ‌ها است.


وی بیان داشت: در کشور ما هر ساله تورهای راهیان نور به منظور بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس برگزار می‌شود که برعکس مکان رویدادهای تورهای سیاه که تلخ و ناگوار هستند، مخاطبان تورهای راهیان نور در مکان‌های مملو از ایثار، شهادت، گذشت، معونیت، سیر و سلوک و توسل به شهدا حضور پیدا می‌کنند.


مدیر گروه مستند بسیج سازمان صداوسیما افزود: برای تولید مجموعه مستند 14 قسمتی «یادآوری» 14 رویداد مکان تاریخی از جمله روز آنزاک، نبرد نرماندی، نبرد استالینگراد، نبرد برلین، نبرد اودر- نیسه، حادثه پل مارکو پولو، حمله به پرل هاربر، نبرد برست به تصویر کشیده است و مورد بررسی تاریخی قرار گرفته است.


وی در ادامه با اشاره به موضوع قسمت چهاردهم این مستند تصریح کرد: در قسمت چهاردهم این مستند، منطقه شلمچه و تورهای راهیان نور در ایران مورد بررسی قرار گرفته است و به نوعی مقایسه تطبیقی بین تورهای سیاه و راهیان نور در کشور انجام شده است.


مجموعه مستند «یادآوری» به همت گروه مستند بسیج صدا و سیما در 14 قسمت 7 دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه کنندگی نوید سالاری مقدم تولید شده و در ایام راهیان نور از شبکه های سه، مستند، افق و جام جم پخش می‌شود.


بر اساس این گزارش ابراهیم ارجمندی، تحقیق و نگارش متن؛ کیوان صادقی یگانه، گویندگی و محمد حسین نصیری کار تدوین این مستند را بر عهده داشته‌اند.

ارسال نظرات