کارشناس فرهنگی در گفتگو با بسیج مطرح کرد
حجت الاسلام رستمی گفت: همزمانی ایام اعتکاف و سال جدید می تواند برکات زیادی داشته باشد؛ در حقیقت ایام نیایش با رویش یکی شده است و همانگونه که بهار، تولد خود را در نوروز آغاز می کند ما هم می توانیم با اعتکاف تولد معنوی دیگری برای خودمان شروع کنیم.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۲۵
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷

حجت الاسلام رستمی از فعالین امر اعتکاف و کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ اعتکاف را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: با توجه به تایید مقام معظم رهبری برای بهره‌مندی از این آئین معنوی و همچنین استقبال گسترده جوانان، می توان آن را از رویش های انقلاب اسلامی دانست.

وی افزود: متولیان اعتکاف با برنامه‌ریزی درست می توانند از این ظرفیت برای تقویت ارزش های دینی در جامعه استفاده کنند و یک ارتباط مستمر با معتکفین به عنوان مدافعان ولایت برای صحنه های بعدی انقلاب ایجاد کنند تا بتوانند از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب استفاده کنند.

این کارشناس فرهنگی، تلاقی ایام اعتکاف و نوروز را فرصتی مغتم دانست و تأکید کرد: از طرفی همزمانی ایام اعتکاف و سال جدید می تواند برکات زیادی داشته باشد؛ در حقیقت ایام نیایش با رویش یکی شده است و همانگونه که بهار تولد خود را در نوروز آغاز می کند ما هم می توانیم با اعتکاف تولد معنوی دیگر را برای خودمان شروع کنیم.

وی در همین خصوص افزود: اعتکاف می تواند آغازی برای خوب شدن و خوب ماندن و خوب تربیت کردن باشد و معتکفین از این همزمانی باید به نحو احسن استفاده کنند، باید بتوانیم مفهوم اعتکاف را برای دیگران به خوبی تبیین کنیم.

حجت الاسلام رستمی عنوان کرد: امروز اگر می خواهیم در گام دوم انقلاب نیروسازی کارآمد برای کشور انجام دهیم، یکی از پتانسیل های موجود همین اعتکاف است، اعتکاف این زمینه را فراهم می کند که در کنار مسئولیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... تقوا را رعایت کنیم و در فضای معنویت باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تأکیدات امام خامنه ای در بیانیه گام دوم انقلاب بر موضوع معنویت یکی از آنها توجه به مسئله اعتکاف است و در حقیقت این مسئله یکی از ضروریات جامعه اسلامی است؛ هرقدر جامعه غرق در معنویت باشد فساد و گناه در آن کمتر اتفاق خواهد افتاد.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات