خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه با بیان اینکه امام علی (ع) در زمینه سخاوت بی نظیر بودند، گفت: امام علی (ع) در میدان‌های جنگ شجاع‌ترین شخص و در زمینه عبادت عابدترین فرد روزگار و همه زمان‌ها بودند.
کد خبر: ۹۱۲۱۲۶۴
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: امیرالمؤمنین (ع) دارای ابعاد متعددی در زندگی‌شان بودند و یکی از خصوصیت‌های این امام همام شجاعت است.

وی با تاکید بر اینکه امام علی (ع) در میدان‌های جنگ شجاع‌ترین شخص و در زمینه عبادت عابدترین فرد روزگار و همه زمان‌ها بودند، افزود: هنگامی که برخی افراد به امام سجاد (ع) معترض می‌شدند که چرا اینقدر عبادت می‌کنی ایشان فرمودند که عبادت‌های من در برابر عبادت جدم امیرالمؤمنین (ع) چیزی به حساب نمی‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام علی (ع) در زمینه سخاوت بی نظیر بودند، گفت: در این زمینه معاویه که یکی از دشمنان امیرالمؤمنین (ع) بود نیز به این موضوع تاکید کرد و گفت: اگر انباری از طلا و انباری از کاه در اختیار امیرالمؤمنین (ع) باشد ایشان انبار طلا را زودتر از کاه به مردم انفاق می‌کند.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه امیرالمؤمنین (ع) در همه جنگ‌ها یار و همراه رسول خدا (ص) بود، تصریح کرد: امام علی (ع) این افتخار را دارد که نخستین شخصی است که اسلام آورده است، هنگامی که حضرت محمد (ص) از طرف خداوند به پیامبری مبعوث شدند در ابتدا به صورت مخفیانه مردم را به دین اسلام دعوت کردند و سپس به دستور خدا به صورت علنی این کار را انجام دادند و نخستین کسی که به رسول الله (ص) ایمان آورد امام علی (ع) بود.

دیرباز با اشاره به لزوم تبیین و نشر کتاب نهج البلاغه در جامعه افزود: به برکت انقلاب اسلامی درس‌های نهج البلاغه چاپ و نشر و ترجمه شده است و افرادی نیز نهج البلاغه را حفظ کردند و بنیاد نهج البلاغه ایجاد شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم توجه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به نهج البلاغه عنوان کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند که نهج البلاغه را به عنوان درس قرار دهند و همه روحانیون موظف شوند این درس را بخوانند و آن را برای استفاده جامعه نشر دهند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اهمیت کمک به نیازمندان و اهمیت این موضوع در اسلام خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) هنگامی که مشاهده کرد زن مستمندی دارای چند فرزند است و همسرش را در جنگ از دست داده از هیچ تلاشی برای کمک به وی دریغ نمی‌کند.
ارسال نظرات