مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت : مهمترین برنامه های سال 98 افزایش توسعه ورزش همگانی و پرداختن به رشته های پایه خواهد بود.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۰۳
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با بیان اینکه مهمترین برنامه های سال 98 افزایش توسعه ورزش همگانی و پرداختن به رشته های پایه است، گفت: حدود 300 روستای استان در جام نوروز 98 شرکت کرده اند که در 21 رشته ورزشی حدود 100 هزار ورزشکار به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و حدود 100 جشنواره فرهنگی ورزشی، پیاده روی خانوادگی و بازی های بومی محلی اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد : با برگزاری مسابقات نوروزی در استان مرکزی فضای نشاد و شادابی را در جامعه گسترش و به دنبال آن نخبه یابی و توسعه ورزش همگانی و پایه را داریم.

حقدادی بیان کرد: در سال 97 ، 103 خانه ورزش روستایی مورد بهره برداری قرار گرفت که تجهیزاتی شامل دارت، میز پینگ پنگ، فوتبال دستی و ... خریداری و در اختیار علاقه مندان به ورزش در روستاها گذاشته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: در سال 97 پروژه های عمرانی ورزشی را افتتاح که بیشتر آنها در روستاها بوده و به سرانه ورزش روستایی افزوده شده است .

وی  در سفر اخیر ورزش و جوانان به استان مرکزی که با تفاهم نامه ای بین استانداری و وزارت ورزش و جوانان ایجاد شد، اظهار کرد: 110 زمین چمن مصنوعی در روستاها که 100 زمین را استانداری با قرار گذاشتن زیرساخت های لازم در روستاهای تعیین شده در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی گذاشته و مابقی آن به عهده وزارت ورزش و اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود که با ساخت این زمین ها کمک به رشد و شکوفایی ورزش در روستاها خواهد کرد.

حقدادی تاکید کرد : در سال 98  توسعه ورزش همگانی و پرداختن به رشته های پایه و نشاط اجتماعی و همچنین توجه به تکمیل پروژه های عمرانی ورزشی را در دستور کار داریم و امیدواریم تا پایان سال جاری تعدادی از این پروژه ها را تکمیل و به سرانه ورزشی استان کمک نمائیم.

وی افزود : در توسعه ورزش قهرمانی در نظر داریم تا با حضور در مسابقات کشوری، المپیادهای استعدادهای برتر ورزشی و مسابقات مختلف کشوری و بین المللی حمایت هایی را از قهرمانان داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: در بحث باشگاه داری، باشگاه های موفق به مانند نبوغ سرمایش اراک در بسکتبال، خوشه طلایی ساوه در فوتبال ، سن ایچ و شهرداری ساوه در فوتسال موفق بودند که مابقی باشگاه ها در سال جدید می بایست پیشرفت ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظرات