رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر گفت: امسال اعتکاف در ۱۰ مسجد شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۱۲
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

حجت الاسلام و المسلمین سید نصرالله موسوی در گفت وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان  ضمن تبریک ماه مبارک رجب، ولادت حضرت علی(ع) و عید نوروز خاطرنشان کرد: اعتکاف به معنای گوشه نشینی و خلوت با خداوند است و این سنت الهی هرسال در شهرستان الشتر با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال اعتکاف در ۱۰ مسجد شهرستان برگزار می‌شود افزود: در سال گذشته اعتکاف را در ۷ مسجد برگزار اما امسال در ۱۰ مسجد برگزار می شود و شامل ۵ مسجد شهری و ۵ مسجد روستایی بوده که از این ۱۰ مکان ۷ مکان ویژه خواهران و ۳ مکان ویژه برادران است و هر روستایی که امکان برگزاری اعتکاف را داشته رصد و بررسی کرده ایم.

رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان الشتر تصریح کرد: در سال گذشته ۴۱۶ نفر معتکف داشتیم امسال به حول و قوه الهی بیشتر خواهند بود و ظرفیت پذیرش ما در حال حاضر ۲۲۵۰ نفر و آمادگی کامل برای معتکفین را داریم.

وی با اشاره به هزینه اعتکاف گفت: مانعی که برای معتکفین وجود داشته هزینه آن است سال گذشته هزینه اعتکاف ۳۰ هزار تومان بوده اما امسال با توجه به گرانی و مشکلات کمتر از ۶۰ هزار تومان نیست ولی با توجه به اینکه مردم گرفتاری و مشکلات زیادی دارند بنا را بر ۴۰ هزار تومان گذاشته و در صدد هستیم از افراد خیر کمک گرفته و هزینه ها را کاهش دهیم.

موسوی با بیان فضائل حضرت علی(ع) عنوان کرد: در مقام و منزلت حضرت علی(ع) همین بس که خداوند در حدیث قدسی می فرمایند: ( اگر مردم ولایت امیرالمومنین(ع) را قبول نمیکردند جهنمی هم خلق نمی شد)، تمام مشکلاتی که در دنیا وجود داشته بخاطر این است که مردم از ولایت حضرت علی فاصله گرفته و اگر کسی بخواهد فضائل حضرت علی(ع) را بشمارد قابل شمارش نیست.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات