خبرهای داغ:
سردار یزدی گفت: در بین عملیات های دفاع مقدس، عملیات والفجر مقدماتی بسیار ویژه و پیچیده بود.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۶۱
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار یزدی- فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ- با حضور در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی ( کانال کمیل) در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت: حضور در کاروان های راهیان نور در سرزمین های نور معنویت خاصی دارد .

وی افزود: در بین عملیات های دفاع مقدس، عملیات والفجر مقدماتی بسیار ویژه و پیچیده بود و وقتی روزهای دی ماه 1361 را بیاد می آوریم یادمان میاید چه حوادثی در این منطقه اتفاق افتاد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در همین رابطه افزود: تاریخ دفاع مقدس گفتنی نیست واقعه ای است که باید در متن زندگی ما قرار بگیرد اما این واقعه بزرگ به فراخور ظرفیت افراد، فراز و فرود دارد و هر شخص باید به درون خود بنگرد تا ببیند زندگی اش چقدر به شهدا نزدیک است و باید افکار خود را به شهدا نزدیک کند لذا در این جاست که تاریخ برای همیشه جاری می گردد و واقعیت پیدا می کند.

سردار یزدی اظهار کرد: گاهی اوقات با خود می گوییم چقدر زود گذشت، در مورد شهدا هم همینطور است. شهادت مزد شهدا بود. اما ارزش  شهدا به زندگی شان بود. اگر فکر کنیم سال 1398 کجا و سال 1361 کجا اگر اینطور فکر کنیم از شهدا دور می شویم چرا که شهدا آمده بودند که به یک هدفی برسند.

وی اضافه کرد: رزمندگان هدفشان صرفا شهادت نبود، هدفشان رضای خدا بود و نمره 20 هم در این مسیر گرفتند و شهادت مزدشان بود.

سردار یزدی با اشاره به سوق دادن کاروان ها به ارزش های دفاع مقدس افزود: کاروان ها را باید به این سمت ببریم که شهداء دنبال احیای امر به معروف بودند و با خود گذشتگی جان خودشان را فدا کردند.

سردار یزدی با اشاره به مکتب شهید و شهادت گفت: رزمندگان در مغیلشان هم نبود که بخواهند از کسی انتقام بگیرند بنده یادم نمی آید رزمنده ای بگوید امشب می رویم انتقام فلان شهید را از شخص خاصی بگیریم! فقط می گفتند برویم انتقام سیلی زهرا (س) را بگیریم ولی شخص خاصی را مخاطب قرار نمی دادند.

سردار یزدی خاطر نشان کرد: محاصره رزمندگان در این منطقه (کانال کمیل) محصول خباثت منافقین بود.

وی افزود:  برادری بود به نام عمران پُستی که در عملیات خیبر به شهادت رسید. این رزمنده یکی از نیروهای دشمن را به اسارت گرفته بود و زمانی که همان اسیر توسط نیروهای خودشان کشته شد این اسیر را دفن کرده و برایش نماز میت خواند؛ این یعنی چه؟ وقتی رزمندگان اسلام در محاصره دشمن قرار می گیرند و در کانال کمیل مخفی می شوند و برای قطره آبی مشکل پیدا می کنند البته با وجود زخم و جراحت، روحیه خودشان را نمی بازند. اینها درس هایی است که ما از زندگی رزمندگان می گیریم.

سردار یزدی در پایان تصریح کرد: به وعده قرآن شهدا زنده اند و حتما صدای بسیجیان را می شنوند. درس بزرگ کاروان های راهیان نور ولایتمداری است و لذا پیام کاروان های راهیان نور باید همین باشد تا دشمنان نا امید بشوند و ما بتوانیم آن وظیفه ای را که داریم برای انقلاب را انجام بدهیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها