آیین عبادی و معنوی اعتکاف با حضور سالکان طریقت و اصحاب معرفت در مسجد جامع و در مسجد صاحب الزمان شهرستان پارس آباد با اجرای برنامه‌های فرهنگی و معرفت افزایی برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۲۱۳۷۷
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام امین پور محمد رییس کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد درجمع معتکفین مسجد صاحب الزمان گفت: معتکف اگر راز و نیاز و عبادت را از روی ایمان و باور انجام دهد، پروردگار متعال تمام گناهان وی را می‌بخشد.

وی، هدف از برگزاری مراسم اعتکاف را تهذیب نفس و خودسازی و ارتقاء سطح بینش معنوی اقشار مختلف مردم دانست و اظهارداشت:حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف نشان دهنده آگاهی آنان از انحرافات اجتماعی و تقویت باور‌ها و پایه‌های اعتقادی خود در برابر آن‌ها است.

پور محمد در ادامه به فضایل و زندگانی حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت: یکى از بارزترین اوصاف انسان‏هاى کیمل، صبر و بردبارى در فراز و نشیب‏هاى روزگار و تلخى‏هاى دوران است و زینب علیهاالسلام از این جهت در اوج کمال قرار دارد.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان پارس آباد، زنان و دختران را به الگوگیری از حجاب حضرت زینب (س) دعوت کرد و از آنان خواست زندگانی و سیره آن حضرت را اسوه و الگو قرار دهند.

پورمحمد اظهار کرد: روزه، اعمال ام داوود و زیارت حضرت سید الشهدا (ع) از جمله اعمال ایام البیض است و شرکت کنندگان در این آیین معنوی به دور از آلایندگی‌های مادی، سه روز را روزه می‌گیرند و با خدای خود راز و نیاز می‌کنند.

مراسم پرفیض و معنوی اعتکاف امسال مصادف با عید نوروز با شور و هیجان خاصی در مساجد پارس آباد باحضور ۳۰۰ نفر از خواهران و برادران معتکف برگزار شد.

ارسال نظرات