خبرهای داغ:
اعضای گروه جهادی شهید بقایی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روزهای تا واپسین روزهای سال 97 به ارائه خدمات در منطقه اروندکنار پرداختند.
کد خبر: ۹۱۲۱۴۹۷
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، اعضای گروه جهادی شهید بقایی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اهواز روزهای تا واپسین روزهای سال 97 به ارائه خدمات در منطقه اروندکنار پرداختند.

بر این اساس، فعالیت‌های گروه جهادی شهید بقایی را می‌توان به کمیته‌های درمانی، دندانپزشکی، فرهنگی، عمرانی و رسانه تقسیم بندی کرد.

معاینه ی ۲۱۰ نفر از مردم منطقه جهت خدمات دندان پزشکی و درمان ۱۳۴ نفر از جمله خدمات ارائه شده کارگروه دندان پزشکی این گروه جهادی بود.

 

 

در زمینه درمانی، ۱۵۳ نفر به چشم پزشک، ۶۸ نفر قلب، ۸۳ نفر پزشک زنان و زایمان، ۱۱۲ نفر پزشک اطفال، ۴۲ نفر متخصص گوش، حلق و بینی، ۱۰۸ نفر داخلی و ۱۶۸ نفر به پزشک عمومی ارجاع داده شدند؛ همچنین تعدادی از افراد مشاوره تغذیه گرفتند و ۷۶ نفر نیز خدمات فیزیوتراپی دریافت کردند.

این خدمات در حالی به سکنه روستاهای اروندکنار ارائه شد که گروه جهادی شهید رجایی تا حد توان داروی بیماران را به‌صورت رایگان از ویژگی های متمایز این اردوی جهادی، امکان انجام آزمایشات تخصصی بصورت رایگان در اختیارشان قرار داد.

 

 

از فعالیت‌های کمیته عمرانی این گروه می‌توان به تعمیر و بازسازی یک واحد مسکونی برای افراد نیازمند شامل ۲۰ متر دیوارکشی به همراه نصب درب منزل اشاره کرد.

همچنین آموزش بهداشت و درمان توسط دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در طول این مدت انجام شد وکارگروه فرهنگی خواهران این گروه جهادی در دبیرستان دخترانه عصمت حضور یافت و به برگزاری مسابقات و کلاس های قرانی و هنری پرداخت.

کارگروه فرهنگی برادران نیز در مدرسه پسرانه توحید به آموزش مسائل دینی و مشاوره درسی پرداخت.

 

 

شایان ذکر است طی طرحی به نام باران برکت ۱۰۷ خانواده ی نیازمند به ارزش ۱۵ میلیلون تومان اطعام شدند. محل تامین بودجه ی طرح باران برکت، آستان قدس رضوی و صبحانه اهدایی دانشجویان بود.

هم چنین با همراهی اساتید دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ۵۰ نفر از کودکان منطقه لباس عید تهیه شد و این هدایا به خانواده‌های کم بضاعت که از هفته گذشته شناسایی شده بودند اهدا شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها