نماینده ولی‌فقیه در گیلان تأکید بر لزوم ارائه راهکارهای رونق تولید با استفاده از اتاق‌های اندیشه‌ورز توسط مسؤولان گفت: ازجمله الزام‌های ترویج و رونق تولید این است که مسؤولان مربوطه نیاز بازار منطقه را رصد کرده و در داخل نیز مشوق‌هایی برای تولیدکنندگان ایجاد کنند.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۵۸
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت آیت‌الله رسول فلاحتی در نخستین خطبه نماز جمعه سال ۱۳۹۸ با تبریک سال نو و آرزوی سعادت و سلامتی برای همه مردم شریف ایران اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در لحظات سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب  سال جدید را سال «رونق تولید» اعلام کردند و با گله‌مندی از عدم تحقق شعار سال ۱۳۹۷ مبنی بر حمایت از تولید داخلی، پیشبرد اهداف نظام را در رونق تولید دانستند.

وی با اظهار تأسف از تبلیغ کالاهای خارجی در سطح شهر بیان کرد:  اگر در داخل شهر یا استان به ما خبر برسد که تبلیغ کالای خارجی صورت می‌گیرد، مسؤولان شهر فراخوانده شده و باید پاسخگو باشند، چراکه در شرایط حال حاضر  اقتصادی، حمایت کالای ایرانی لازم و ضروری است.

امام‌جمعه رشت  با بیان اینکه عده‌ای سال ۹۸ را سال تهدید دانسته و در مقابل رهبری آن را سال فرصت نامیده‌اند افزود: آنچه از غربی‌ها برای ملت ایران برمی‌آید چیزی جز خیانت، توطئه و خنجر از پشت زدن نیست لذا باید  دشمن را خوب شناخت  و به‌جای اعتماد به آنان، روی پای خود ایستاد.

فلاحتی با بیان اینکه فرمایشات رهبری دارای چهار محور است بیان کرد: شرایط سال جاری، بی‌اعتمادی به غرب، تأثیر تولید داخلی و جوانان چهار محور اصلی سخنان رهبر معظم انقلاب بوده که با  نام‌گذاری امسال به نام «رونق تولید» بر آن چهار محور تأکید کردند.

خطیب جمعه رشت با اشاره به اراده مردم ایران اسلامی برای دستیابی به خواسته‌های خود تصریح کرد: غربی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر ملت ایران چیزی را اراده کند به آن می‌رسد ازاین‌رو، دشمنان درصددند تا اراده ملت ایران را نشانه گرفته و به آن ضربه بزنند.

وی با اشاره به گله‌مندی رهبری معظم نظام مبنی بر عدم طرح و لایحه مجلس شورای اسلامی علیه آمریکا و نظام سلطه افزود: آمریکا ۲۲۶ لایحه علیه ایران اسلامی آماده و تصویب کرده درصورتی‌که مجلس شورای اسلامی هیچ طرح و لایحه‌ای علیه نظام سلطه در دست نگرفته است.

فلاحتی با ابراز تعجب از تأکید مجلس شورای اسلامی مبنی بر تصویب CFT بیان کرد: با توجه به  اینکه  شورای نگهبان ۲۱ بند از موارد FATF را دارای اشکال دانست اما مجلس دوباره آن را تأکید می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کشوری راز و رمز خود را در اختیار دیگران قرار نمی‌دهد خاطرنشان کرد: اگرچه رهبران کشورهای غربی و نظام سلطه  با کراوات و ادکلن ایفای نقش می‌کنند اما  بسیار وحشی بوده و نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

امام‌جمعه رشت سخنان رهبر انقلاب در ایام اخیر به‌ویژه سخنرانی ایشان در  مشهد را جامع دانست و افزود: رهبر انقلاب در فرمایشات اخیر خود، دیگر همه‌چیز را تمام کرده و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید تصمیمات لازم را در مورد FATF و بندهای مربوط به آن  بگیرد.

وی با  گله‌مندی از برخی اصحاب رسانه و جراید مبنی بر عدم موضع‌گیری درباره عهدشکنی دولت‌های غربی گفت: با توجه به این‌همه خیانت از طرف آمریکایی‌ها نسبت به ایران برخی از اصحاب رسانه و جراید در راستای اهداف بلند انقلاب، قدمی برنداشتند درصورتی‌که در حین برجام جشن و سرور برپا می‌کردند ازاین‌رو، باید از این اصحاب رسانه و جراید پرسید شما نگران چه هستید؟!

فلاحتی با اشاره به ضعف‌های اقتصادی و مشکلاتی که مردم  ایران را درگیر کرده خطاب به مسؤولین گفت: هیچ اشکالی ندارد اگر از آنچه برای خدمت به مردم انجام داده و به نتیجه نرسیدید از ملت ایران معذرت‌خواهی کنید  چراکه  ملت ایران کریم و نجیب است و عذرخواهی شما را می‌پذیرد.

وی با تأکید بر اینکه دیگر نباید به غربی‌ها اعتماد کرد بیان کرد: در مسئله برجام نتوانستید به اهداف خود برسید چراکه دشمن از پشت به ما خنجر زده و عهدشکنی کرده است هرچند که رهبری در همان روزهای آغازین مسئله برجام اعلام عدم امیدواری به این رابطه کرده بودند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز وفات دختر امیرالمؤمنین علیه‌السلام بیان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها در تمام زمان زندگی خود بندگی خدا را رها نکرده و همواره مطیع ولی و امام خود یعنی سیدالشهدا بوده و با دشمنان دین خدا قاطعانه مبارزه کرد.

وی با بیان اینکه عقیله بنی‌هاشم با خطابه آتشین خود کاخ یزید را متزلزل کرد گفت: حضرت زینب سلام‌الله علیها در مقابل یزید فرمود سپاس خدا را که ما را به‌وسیله پیامبرش کرامت بخشید و از بدی‌ها دور نگاه داشت و قطعاً فاسق رسوا خواهد شد.

فلاحتی با اشاره به حمله رژیم شاه به مدرسه فیضیه و شهادت عالمان بزرگ اسلام خاطرنشان کرد: عملیات بزرگ فتح المبینی است که با فداکاری‌های رزمندگان اسلام دشمنان ایران را مجبور به عقب‌نشینی کرد.

خطیب جمعه رشت با اشاره به جنایات آل سعود در منطقه افزود: سالروز تاریخ حمله آل سعود به یمن یادآور مظلومیت آنانی است که  حدود چهار سال است که زیر آتش  آل سعود هستند. 

وی با تأکید بر حفظ آب به‌عنوان یک نعمت حیات‌بخش الهی گفت: همه باید صرفه‌جویی و پرهیز از افراط و تفریط را برای برکت بخشیدن به زندگی خود در پیش بگیریم.

فلاحتی با اشاره به آیه ۶ سوره مبارکه تحریم مبنی بر تأکید اسلام بر تربیت خود و بعد خانواده برای جلوگیری از انحرافات فکری و اجتماعی تصریح کرد: امام علی علیه‌السلام مردم را به تقوای الهی دعوت کرده چراکه صبر بر تقوا بهتر از تحمل سختی‌های عذاب الهی در مواجهه با گناهان است و یکی از وظایف مهم انسان تربیت فرزندانی است که از بدو تولد با والدین زندگی می‌کنند و این وظیفه بیش از وظیفه مربیان و مسؤولان امور تربیتی است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات