خبرهای داغ:
سردار شهید اسماعیل صادقی مسئول ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس بود که در آغاز فروردین سال ۶۴ به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۱۲۱۵۸۰
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار شهید اسماعیل صادقی متولد سال ۱۳۳۶ مسئول ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس بود که در آخرین روز سال ۶۳ و آغاز فروردین سال ۶۴ در عملیات بدر به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم خاکسپاری شد.
 
روایتی از نجوای عاشقانه سردار شهید «اسماعیل صادقی» قبل از شهادت

سردار «حاج محمدحسین آل اسحاق» از همرزمان شهید اسماعیل صادقی با نقل روایتی از حالات و روحیات شهید قبل از عملیات چنین می‌گوید:
«عملیّات بدر» که می‌خواست شروع شود دیگر دل توی دلش نبود. یادم هست که گردان‌ها و واحد‌ها به منطقه اعزام شده بودند
و آقا اسماعیل هم آخرین امکانات عملیات را جمع و جور می‌کرد.
در مقّر انرژی اتمی اهواز اتاقی داشتیم به نام «اتاق جنگ»، ساعت یازده، دوازده شب بود که گفت: «فلانی! اگر کسی سراغم را گرفت، توی اتاق جنگم؛ کاری دارم که باید انجام دهم.»
این را گفت و در را پشت سرش بست. ساعتی بعد که از اتاق خارج شد، دیدم چشمانش از شدت گریه به قرمزی گراییده و صورتش نورانیّت خاصّی یافته. برخورد‌ها و سخنانش به گونه‌ای شده بود که من احساس کردم دیگر ماندنی نیست!
از آنجا با خانواده‌اش تماس تلفنی گرفت و حرف‌هایی رد و بدل شد که من دیگر یقین کردم رفتنش بی بازگشت خواهد بود.
هنگام حرکت به طرف خط... در بین راه نیز به حجت الاسلام ایرانی از فرماندهان سپاه قم گفته بود: «حاج آقا! من دیگر از این مأموریّت بر نمی‌گردم، جان شما و جان لشکر!» و همان شد که گفت...
طبق روایت حجت الاسلام علی صادقی برادر شهید اسماعیل صادقی، این شهید بزرگوار در آخرین روز اسفند سال ۶۳ در عملیات بدر در نتیجه اصابت ترکش به سرش مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستانی در تهران، همزمان با آغاز سال نو، هنگام حمله هوایی دشمن بر اثر قطع برق، زیر عمل جراحی به شهادت رسید.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها