خبرهای داغ:
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به نقش صداقت در برطرف شدن مشکلات زندگی مردم، گفت: فضای مجازی و شایعات موجود در فضای مجازی نمونه بارز سلب اعتماد از مردم است.
کد خبر: ۹۱۲۱۶۱۷
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، با اشاره به اهمیت ترویج صداقت و راستگویی در جامعه در سطوح مختلف، گفت: خصلت راستگویی از مهمترین مسائلی است که در روایات به آن توصیه اکید شده است و پیامبر اکرم(ص) نیز بر اهمیت راستگویی به امام علی(ع) تأکید داشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ صداقت در مناسبات اجتماعی و در میان مردم، اظهار کرد: فضای مجازی و شایعه‌ها و دروغ پردازی موجود در فضای مجازی نمونه بارز سلب اعتماد از مردم است، زمانی که به صداقت در جامعه توجه نشود و راستی و راستگویی از بین برود شاهد زوال اعتماد در جامعه خواهیم بود.

وی از بین رفتن شایعه پراکنی و دروغ پردازی‌های فضای مجازی را عامل زیباتر شدن و نشاط آفرینی در زندگی مردم عنوان کرد و افزود: صداقت در گفتار و کردار حل کننده تمام مشکلات جامعه خواهد بود، صداقت می‌تواند باعث تعطیل شدن و بی نیاری از سیستم قضایی شود، صداقت باعث می‌شود افراد دچار خطاهای مختلف نشده و دیگر نیازی به رفع اختلاف و رجوع به محاکم قضایی نخواهد بود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در جامعه و اهتمام مسؤولان در اجرایی کردن این بیانیه، خاطرنشان کرد: نکات بسیار مهم و دقیقی از سوی رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و سخنرانی به مناسبت سال جدید در حرم مطهر رضوی مطرح گردید که توجه به این نکات برای همه مردم و مسؤولان بسیار مهم و سازنده است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س) ایشان را نماد استقامت و مقاومت و استکبار ستیزی توصیف کرد و گفت: باید همه ما از حضرت زینب(س) الگو برداری کنیم و بدانیم که اگر ایشان و رشادت‌ها و روشنگری‌های شجاعانه ایشان نبود امروز ما از کربلا و واقعه روز عاشورا خبری نداشتیم.

آیت الله طباطبایی نژاد صداقت را یکی از مهمترین و سرنوشت‌سازترین خصلت‌ها در زندگی انسان برشمرد و تصریح کرد: فرا رسیدن بهار که آغاز زنده شدن دوباره طبیعت است باید سرلوحه و الگویی باشد برای زندگی انسان، زندگی دنیا مانند بهار برای آخرت است، در بهار هرقدر بکارید در فصل برداشت از آن بهره خواهید برد و زندگی دنیا نیز به همین صورت است.

منبع: رسا
ارسال نظرات
پر بیننده ها