ذلیکانی با بیان اینکه از 20 اسفند تا به امروز (3فروردین) 7800 زائر مازندرانی وارد اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک با ظرفیت 2 هزار نفر در شب شدند ادامه داد: خادمینی که در این اردوگاه به زائران خدمت می کنند طی دو مرحله اعزام و هر مرحله 60 نفر بوده که با تدبیر کمیته خادمین، اکثرا بار اولی و جوان هستند.
کد خبر: ۹۱۲۱۶۳۱
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مسئول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک در گفتگو با بسیج گفت: اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک در دوران دفاع مقدس مقر آموزشی یگان زرهی لشکر 25 و نیز محل استراحت و گاها محل اعزام رزمنده ها به مناطق عملیاتی بود.

سرهنگ پاسدار احمد ذلیکانی با توجه به اینکه درخشش لشکر 25 کربلا در دفاع مقدس مرهون حمایت و پشیبانی های مفید در خطوط پشتی جنگ بود، اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک را مکانی  بعنوان تقویت کننده رزمندگان لشکر 25 کربلا و دیگر استانها در زمان دفاع دانست و افزود: انتخاب این مکان بعنوان اولین محل اسکان زائان راهیان نور مازندران، بخاطر وجود آثار، فضا و محیط  دوران دفاع مقدس در این مکان است و از آنجا که زائران راهیان نوراستان از لحاظ بعد مسافت بیش از هزار کیلومتر را طی می کنند این مکان استراحتگاهی مناسب بای ادامه راه می باشد.

این مسئول ضمن بیان اینکه از 20 اسفند تا به امروز 3 فروردین 7800 زائر وارد اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک با ظرفیت  2 هزار نفر در شب شدند ادامه داد: خادمینی که در این اردوگاه به زائران خدمت می کنند طی دو مرحله اعزام و هر مرحله 60 نفر بوده که  با تدبیر کمیته خادمین، اکثرا بار اولی و جوان هستند.

سرهنگ ذلیکانی مسئول اردوگاه شهید جعفرزاده اندیمشک ضمن اشاره به اینکه در شب سال تحویل این اردوگاه میزبان بیش از 700 زائر بود که برایشان  برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد عنوان کرد: با توجه به شعار سال که رونق تولید نامیده شد همچنین سال گذشته هم در راستای تحقق شعار سال بیش از 5 هتکار اراضی جنوبی این اردوگاه زیر کشت محصولات زراعی رفت.

سرهنگ ذلیکانی گفت: فضاسازی فرهنگی این اردوگاه تداعی کننده فضای دوران دفاع مقدس است و کاروان ها که اولین بار وارد این اردوگاه می شوند از نزدیک این فضا را با همان آثار باقی مانده از دوران جنگ لمس می کنند.

مسئول کمیته تفحص و جستجوی مفقودین استان مازندران با اشاره به رجعت پیکر شهدای دفاع مقدس در روز های پایانی سال 97 از طریق مرز خرمشهر به کشور افزود: پیکر 115 شهید در مناطق عملیاتی کربلای 5 ، هشت و عملیات رمضان تفحص شد که در معراج شهدای اهواز (محمودوند) به منظور زیارت کاروان های راهیان نور قرار دارد تا پس از اتمام دوره نوروزی راهیان نور جهت شناسایی و سپس تشییع و تدفین پیکر مطهرشان در مناطق کشور اقدام شود  .

ارسال نظرات
پر بیننده ها