خبرهای داغ:
معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر(عج)

راهیان نور منتقل کننده مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر(عج) گفت: راهیان نور منتقل‌کننده مفاهیم و یاد و خاطره شهدا و امام راحل است.
کد خبر: ۹۱۲۱۶۴۰
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، حرکت عظیم و معنوی راهیان نور از اواسط اسفندماه آغاز و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد که موجب حضور گسترده اقشار مختلف به ویژه نسل جوان شده است.

اقشاری که باحضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس به دنبال سیراب شدن از مفاهیم غنی و ارزشمند دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت هستند. اما نباید غفلت کرد که دشمن نیز به دنبال تحریف یا تبیین محتوای دیگر از این فرهنگ ارزشمند است.

در همین زمینه سرهنگ عبدالله طاهرنیا در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز با اشاره به حرکت عظیم راهیان نور اظهار داشت: این حرکت از اثرگذاری بسیار بر روی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان برخوردار و منتقل‌کننده مفاهیم و یاد و خاطره شهدا و امام راحل است.

وی با اشاره به این که حوزه نمایندگی سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان در راستای توسعه و گسترش حرکت راهیان نور گام‌هایی را برداشته است، بیان کرد: در این زمینه مأموریت و وظایف در یادمان‌های و قرارگاه‌های مختلف راهیان نور برعهده حوزه نمایندگی است.

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره واگذاری مأموریت به چهار معاونت حوزه نمایندگی بامحوریت حرکت راهیان نور، خاطرنشان کرد: بسیج طلاب، روابط عمومی و تبلیغات، نظارت و بازرسی و بخش دیگری نیز تأیید محتوا است که هرکدام براساس وظایف تعیین شده، مأموریت خود را انجام می‌دهند.

وی با بیان این که برخی از معاونت‌های حوزه نمایندگی علاوه بر مأموریت در استان خوزستان تکالیف کشوری را در زمینه راهیان نور برعهده داشتند، افزود: در معاونت‌های بسیج طلاب، روابط عمومی و تبلیغات، نظارت و بازرسی مأموریت اجرایی بر دیگر استان‌ها را دارند.

سرهنگ طاهرنیا با اشاره به این که معاونت روابط عمومی و تبلیغات در سطح وسیع اقدامات گسترده‌ای را برعهده دارد، ادامه داد: در کنار دیگر مراکز، این معاونت پوشش گسترده خبری حوزه راهیان نور را در سطح استان و کشور انجام می‌دهد.

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: معاونت «بسیج و طلاب» مأموریت تعیین و تکلیف طلاب و روحانی همراه با تمامی کاروان‌های راهیان نور را برعهده دارد. اگر کاروان برخی استان‌ها نیز روحانی همراه حضور داشت، بنا به درخواست آمادگی پاسخگویی را داریم.

وی ادامه داد: روحانی همراه با کاروان‌های راهیان نور در طول مسیر و محل اسکان به اقامه نماز جماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی، تبیین مسائل روز جامعه می‌پردازد تا علاوه بر بُعد معنویت بتوان به مسأله معرفت‌زایی زائران رهیان نور ورود و اقدامات گسترده انجام داد.

سرهنگ طاهرنیا با اشاره به نظارت بر عملکرد و محتوای روحانی همراه با کاروان‌های راهیان نور، خاطرنشان کرد: در سه قرارگاه و مرکز شهید حبیب الهی، شهید مسعودیان و شهید باکری گروه‌هایی از روحانیون مستقر هستند که بر عملکرد دیگر روحانیون نظارت دارند.

معاون هماهنگ کننده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ولی‌عصر(عج) خوزستان اظهار داشت: به تناسب حضور کاروان‌های راهیان نور تعداد روحانی نیز حضور دارند که باتوجه به پیش‌بینی حضور گسترده مردم و زائران، شاهد استقبال گسترده از مسأله حضور روحانی همراه خواهیم بود.

وی عنوان کرد: بر محصولات و مطالب فرهنگی سطح یادمان‌های دفاع مقدس نظات و تأیید محتوایی انجام می‌شود تا مطابق با معارف اسلام و شهدا باشند و در صورت وجو مشکل برخوردهای لازم صورت می‌گیرد. براساس هماهنگی‌های انجام شده با مراکز مختلف، گروه‌های بسیاری در حوزه روابط عمومی و تبلیغات به انجام اقدامات لازم می‌پردازند و در تمامی مراکز و یادمان‌ها نیز حضور دارند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار