پاسدارى از فرهنگ عاشورا بارزترين بعد زندگى حضرت زينب است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرزگفت: بارزترين بعد زندگى حضرت زينب، همان پاسدارى از فرهنگ عاشورا بود كه با خطابه‌هايش، پيام خون حسين علیه السلام را به جهانيان رساند.
کد خبر: ۹۱۲۱۶۹۲
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۷

حجت الاسلام علی لرستانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از لرستان، در رابطه با ویژگی های شخصیتی حضرت زینب کبری سلام الله علیها با بیان اینکه بارزترين بعد زندگى حضرت زينب، نقش ویژه او در واقعه کربلا و دوران اسارت پس از این واقعه است. اظهار داشت: صبر و پایداری آن بانو در واقعه عاشورا علی رغم از دست دادن عزیزترین کسانش موجب شد که به عنوان اسوه صبر جاودان شود،خطبه های کوبنده آن حضرت در بند اسارت در کوفه و شام، باعث پرده برداری از چهره ظالمانه و ننگین حکومت اموی شد .
وی افزود: القاب فراوانی ازجمله عقيله بنى هاشم، عقيله طالبيين، موثقه، عارفه، عالمه، محدثه، فاضله، كامله، عابده‌ آل على برای آن حضرت نقل شده است.
حجت الاسلام لرستانی بیان داشت: اين بانوى بزرگ، داراى قوت قلب، فصاحت زبان، شجاعت، زهد و ورع، عفاف و شهامت فوق العاده بود.

وی اظهار داشت :وقتى امام حسين‌ علیه السلام پس از امتناع از بيعت با يزيد، از مدينه به قصد مكه خارج شد، زينب نيز با دو تن از فرزندانش به نام‌هاى محمد و عون، همراه برادر رفت.

 مسئول نمایدگی ولی فقیه در سپاه الیگودرز تصریح کرد: در طول نهضت عاشورا، نقش فداكاري‌هاى‌ عظيم زينب، بسيار بود. او در واقعه عاشورا مصیبت از دست دادن عزیزترین کسانش یعنی برادران، فرزندان و فرزندان برادر را متحمل شد،

وی بیان  کرد: زينب سلام الله علیها مراقبت كننده از امام ‌زين العابدين‌ علیه السلام و سرپرست كاروان اسيران اهل بيت بود و پس از عاشورا و در سفر اسارت در كوفه و دمشق، خطابه ‌هاى آتشينى ايراد كرد و رمز بقاى حماسه كربلا و بيدارى مردم گشت. پس از بازگشت به مدينه نيز در مجالس ذكرى كه براى شهداى كربلا داشت، به سخنورى و افشاگرى مى ‌پرداخت.

لرستانی تصریح کرد: بارزترين بعد زندگى حضرت زينب، همان پاسدارى از فرهنگ عاشورا بود كه با خطابه‌هايش، پيام خون حسين علیه السلام را به جهانيان رساند.

وی بیان کرد: یکی از برجستگیهای حضرت زینب که در نهضت کربلا خیلی می درخشد، سخنرانی و خطابه حضرت زینب است که به تعبیر امروزی اگر آن ویژگیهایی که در تبلیغ و سخنرانی و در مدیرت تبلیغ و برخورد تبلیغاتی، حضرت زینب داشته که در شرایط امروزی از او می توانیم به نام جنگ نرم یاد بکنیم به تعبیر امروزی یزید در جنگ سرد یعنی در جنگ شمشیر به شمشیر، نیروی انسانی داشتن قوی و قدرتمند بود، ولی نهضت امام حسین در جنگ نرم دهها برابر از قدرت یزید قوی و قوی پنجه تر بود که یک از فرماندهان جنگ نرم که واقعاً بنی امیه را ضربه کاری زد و یزید را از پای در آورد، حضرت زینب است یعنی حضرت زینب در رهبری جنگ نرم و در مهارت در جنگ نرم آن قدر مهارت دارد که یزید را با آن که خود اسیر است شکست می دهد و او اظهار پشیمانی و ندامت می کند .


وی افزود :کربلا دانشگاه بود و حسین و زینب معلمانی که درس رضایت و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی و صبر و بردباری در برابر مشکلات و گرفتاری را به شاگردانشان آموختند و امام حسین ( ع ) در آخرین لحظات در مناجات با خدایش این جمله را اظهار می کند که پروردگارا من راضی به رضای تو و تسلیم امر تو هستم .


حجت الاسلام لرستانی اظهار داشت: زینب کبری ( س ) نیز بالاترین درجات تسلیم و رضا را دارا بود ،او برای حفظ جان دیگران خطر را به جان می خرد و در تمام صحنه ها دیگران را برخود مقدم می دارد، حضرت زینب ( س )عفت و پاکدامنی را به اوج خود رسانده است .

وی با اشاره به اینکه یکی از درس های عاشورا همین عفت و پاکدامنی است عنوان کرد: حضرت زینب ( س ) حاضر است جان دهد اما حاضر نیست تحت هیچ شرایطی در معرض دید اجنبی قرار گیرد.

 لرستانی افزود: قطعا جامعه اسلامی با الگوبرداری از خصوصیات زندگی حضرت زینب (س) می تواند مسیر سعادت در دنیا وآخرت کسب کرد

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار