دیرکل هواشناسی لرستان گفت: از فردا تا روز سه‌شنبه یک سامانه بارشی در لرستان فعال شده و بارش‌های خوبی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۹۱۲۱۶۹۵
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، ، محمد ناصر هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها، از عصر فردا تا عصر روز سه شنبه ششم فروردین ماه شاهد فعالیت سامانه بارشی و تقویت مقدار و شدت بارش‌ها در همه نقاط لرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به با فعال شدن این سامانه بارشی در همه مناطق لرستان به ویژه نیمه‌های جنوبی و شرقی عنوان کرد: بر این اساس آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و احتمال طغیان رودخانه‌های محلی و فصلی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: از سویی علاوه بر کاهش قابل توجه دماهای روزانه، ورزش باد نسبتا شدید تا شدید لحظه‌ای و رعد و برق، پیش‌بینی‌ها از بارش برف در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال و شرق استان و ارتفاعات مناطق معتدل خبر می‌دهد.

هاشمی ادامه داد: با فعال شدن این سامانه بارشی متوسط بارش‌ها در سطح استان لرستان بین ۴۵ تا ۵۵ میلی‌متر تخمین زده می‌شود.

وی تاکید کرد: البته در برخی دیگر از نقاط لرستان پیش‌بینی می‌شود میزان بارش‌ها از مرز ۸۰ میلی‌متر عبور کند.

مدیرکل هواشناسی لرستان افزود: با فعالیت این سامانه بارشی سرعت وزش باد به ویژه در مناطق شرقی لرستان به بیش از ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از وارد آمدن خسارات احتمالی توصیه می‌شود تمهیدات لازم به کار رفته و آمادگی برای فعالیت این سامانه بارشی در سطح لرستان وجود داشته باشد.

ارسال نظرات